Ett aspkalas med dans och första advent med knäck

2018-12-07 14:24:37
Kalas och festligheter
 
An aspire party with dance and first of advent with butterscotch
 
 
 
Vaknade mitt i natten av att jag hade ont i halsen och kände mig febrig. Låg och vred och vände mig i sängen i försök om att somna om. La mig till och med i shavasana (avslappningsställning i yoga), men inget hjälpte. Efter någon timme bestämde jag mig för att jag inte skulle må tillräckligt bra för att gå till jobbet, så sjukanmälde mig för idag och resten av helgen. Har legat i sängen, slösurfat, somnat, försökt att äta något. Har flyttat mig till soffan och väntar på att The Sims 4 ska installeras. Blir en lugn helg denna vecka. Därför tycker jag att vi tar en kik på vad jag hade för mig förra helgen. :)
 
---
 
Woke up in the midle of the night from ache in my throat and felt feverish. Turned around in bed trying to fell asleep again. Even laid in shavasana (relaxing pose in yoga), but nothing helped. After an hour I decided that I would not be well enough to go to work so I called in sick for today and rest of the week-end. Have spent the day in bed, with aimlessly surfing the internet, sleeping, and tried to eat something. Have moved to the sofa and are now waiting for The Sims 4 to be installed. This will be a soft week-end. Therefore, I think we should take a look at my last week-end. :)
 
 
På lördagen hade bØf sitt aspkalas. Jag, Gürra och Pigge hade en station med hela havet stormar, hänga gubben, och djungeltelegrafen. Vi drack vin och dansade sedan på dansgolvet.
 
---
 
On Saturday, bØf held an aspiring party. Me, Gürra, and Pigge had a game station with musical chairs and hangman. We drank wine and later danced on the dance floor.
 
 
Träffade andra bØf:are som också hade haft stationer. Så som en taggad Størm.
 
---
 
Met other bØf:ers who also have had game stations. Like a stoked Størm.
 
 
Olivia var också där. Tycker de ser så coola ut på det här kortet.
 
---
 
Olivia was also there. Think they look so cool in this photo.
 
 
Gürra hade en flaska cava med sig som vi delade syskonligt.
 
---
 
Gürra had brought a bottle of cava which we all shared.
 
 
När jag inte dansade myste jag med Pigge i soffan. Pratade om drömkillar (minns att jag diktade ihop någon som jag inte är säker på stämmer, haha, förlåt), framtid, och relationer.
 
---
 
When I didn't danced, I had a cosy time with Pigge. Talked about dreamy guys (recall that I made something up that I'm not sure is true, haha, sorry), the future, and relationships.
 
 
Slog i knät rätt ner i golvet när jag dansade. Vaknade upp med ett blåmärke. Och träningsvärk och vattenbrist. Så kan det gå.
 
---
 
I hit my knee on the floor when dancing. Woke up with bruisers. And ache in all my muscles and dehydration. So it goes.
 
 
SÖNDAG. Ställde fram mina bästa glöggsorter när jag hade piggnat till framåt eftermiddagen.
 
---
 
SUNDAY. In the afternoon I was alive again and took out my best sorts of mulled wine.
 
 
Ställde också fram glöggmuggarna, russinen, pepparkakorna och chokladen.
 
---
 
Also took out the mulled wine cups, raisins, ginger breads, and chocolates.
 
 
Orkade till och med laga en saffranskaka. Tror jag här nämnt det flera gånger, men den här blir alltid så bra. Hörde Nalle viska till Gürra "Visste du att Elin kunde baka såhär gott?". Säger ju det. (Googla på saftig saffranskaka, bara.)
 
---
 
Even managed to bake a saffron cake. Think I've mentioned it several times, but this cake always become good. Heard Nalle whisper to Gürra "Did you know that Elin could make this good cakes?". (Google "saftig saffranskaka".)
 
 
Anton och Anna hade med sig ingredienser till knäck. De som satt närmast kanten på bordet fick hjälpa till att ösa ner smeten i formarna.
 
---
 
Anton and Anna brought ingredients for butterscotch. The people who sat at the end of table had to help get the batter in to the forms.
 
 
Kladdigt men mysigt. OCH GOTT.
 
---
 
Greasy but cosy. AND TASTY.
 
 
Tände första ljuset. Det luktade jul i min lägenhet. Vi drack glögg av olika smaker och styrka. Blev helt sockriga i munnen. Pepparkaksburken stod kvar oöppnad för det var ingen som orkade äta dem.
 
---
 
Lighted the first candles. It smelled like Christmas in my apartment. We drank different kinds mulled wine. Until we could taste sugar in our mouths. The box with ginger breads was unopened since no one could manage to eat them.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0