Julens önskelista

2018-12-17 14:56:00
Konsumtion
 
Christmas wishlist
 
 
Vet redan nu att jag kommer att få bara en-två julklappar i år. Utav någon i familjen. Det blir jättebra och matchar min klimatångest. Vill ändå göra en önskelista för att det är kul. Många av mina önskningar går att införskaffa second hand (wehej årets julklapp ju). Här kommer den: min önskelista för denna jul.
 
---
 
I already know that I only will get one to two christmas presents this year. From someone in my family. It' super and might calm my anxiety of climate. Anyhow, I want to make a wishlist since it's fun. A lot of my wishes can be found second hand. So here it comes: my wishlist for this christmas.
 
 
En pepparkvarn. Har ingen som går att fylla på och saknar det när jag lagar mat. Helst i trä eller glas. Plast går fetbort.
 
---
 
A pepper mill. I don't own one that's refillable and I miss it so much when i cook. Rather made from tree and glass. No plastic.
 
 
Har fortfarande ingen korkskruv. Har ännu inte behövt en, men en vet aldrig när dagen kommer när en står där med en vinflaska med kork. Då är det bäst att ha en hemma.
 
---
 
Still don't own a cork screw. Have not needed one yet, but one never knows when the day comes when it's very much necessary. 
 
 
En tumstock! Saknar det i min verktygslåda. Har velat mäta saker (typ hur bred hallen är så jag vet hur stor dörrmatta jag kan köpa) och upptäckt att jag inte har en???
 
---
 
A foldible ruler! Lack of it in my tool box. Have wanted to measure things (like the width of my hallway so I know how big doormat I can buy) and discovered that I don't own one???
 
 
Murgröna. Yuccapalm. Monstera. Lättskötta och trevliga växter, helt enkelt. PLUS goda ekologiska téer. För det är också himla trevligt.
 
---
 
Common ivy. Areca palm. Monstera. Plants that are easy to take care of and are nice. PLUS good organic teas. Because it's also very nice.
 
 
Rupi Kaurs diktsamling Mjölk och honung. Har sett så många fina citat från den på diverse plattformar.
 
---
 
Rupi Kaur's poetry book Milk and honey. Have seen so many nice quotes from this book.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0