Vecka Femtioett

2018-12-17 10:47:00
Veckorapport
 
Week Fifty One
 
 
 
En vecka kvar till julafton idag. Och tre komma fem dagar kvar att jobba tills julledigheten. Kommer behöva ha lite ledigt, känner jag. Misstänker dock att jag kommer bli rastlös efter några dagar. Eller så plöjer jag böcker och löser en massa korsord. I helgen var jag på spa både lördag och söndag, det var inte riktigt planerat utan bara blev så. Gick på hot yoga och vattengympa. Vet inte om det är kloret, eller att jag varvade ner så pass mycket att immunförsvaret började jobba på, men igår när jag kom hem nös jag flera gånger. Idag vaknade jag upp med att behöva snyta mig ungefär hela tiden, samt ont i halsen & öronen, och gav upp att försöka äta frukost utan sjukanmälde mig och somnade om. Har fått i mig en tesked jordnötssmör och ett glas juice nu. Är nog hungrig men inte riktigt sugen på något att äta. Ska ägna dagen i soffan med filtar och snytpapper nära till hands och kanske en film eller två och antagligen Sims 4.
 
---
 
One week left to Christmas Eve. And three and a half day left to work until Christmas holidays. Will need that holiday to rest. Though, I will get restless after some days if I know myself well. Or, maybe I'll finish book after book and solve a lot of crosswords. This week-end, I was at spa both on Saturday and Sunday. It was not really planned, it just happened. Joined a hot yoga and a water aerobics class. Don't know if it's due to all the chlorine, or if I relaxed so my immune system started to work a lot, but when I came home yesterday I had to blow my nose several times. Today, I woke up with the same issue, and ache in my throat and ears, and gave up my attempts of eating breakfast and called in sick and went bck to sleep. Will spend the day on the soda with blankets and reachable napkins and maybe a film or two and probably Sims 4.
 
 
Om jag blir frisk är mina planer den här veckan att göra vegobullar till julbordet, gå på bio, och gå på ett födelsedagskalas. Annars ska jag bara ta det lugnt. Det verkar ha kommit något snöliknande här i Göteborg. Det kommer vara borta innan jag lägger mig ikväll om jag känner den här staden rätt. Blött och fuktighet hänger i luften. Jag har lyssnat på Håkan Hellströms ny album. Det är så himla fint och maffigt med orkestern i bakgrunden. Gillade inte riktigt hans album från 2016 och undrade vad han egentligen höll på med. Nu känns det som att Håkan jag känner är tillbaka, fast i en äldre form. Det var allt för nu. Hoppas ni får en fin vecka! ♥
 
---
 
If I get well, my plans this week is to make vegoballs for the Christmas dinner, go to the cinema, and go to a birthday party. Otherwise, I will just relax. Something snow-like seems to covering Gothenburg. If I know this city right, it will be gone until I go to bed tonight. It's wet and humid in the air. I've listened to Håkan Hellström's latest album. It's so nice and spectacular with the orchestra. Didn't really like his album from 2016, and I wondered what he was on about. Now, I feel like the Håkan I know is back, but in an older fashion. That was all for now. Hope you'll have a nice week! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0