Vecka Fyrtionio

2018-12-04 20:49:00
Veckorapport
 
Week Forty Nine
 
 
 
Vi är där nu. När det är mörkt när en åker till jobbet/skolan. Och mörkt när en åker hem igen. (Om en jobbar dagtid vill säga, såklart.) Det gör det svårt att ta en vybild som jag brukar ha till min veckoinlägg. Om jag inte tar den på söndagen innan. Men det hade jag inte tid med denna gång. Så blir selfies från när jag provade om min basker fortfarande passar. Svar: ja. Har varit sugen på att börja använda den sedan jag såg en bild på min mormor i ungdomens år bärandes basker och fick höra att hon och jag var mycket lika på den bilden.
 
---
 
We're there now. When it's dark when you go to work/school. And dark when you get home again. (If you work day shift, of course.) This makes it harder for me to take the view photos I usually use for this type of post. If I don't take the pictures on Sundays, but I didn't had time for that last Sunday. So here's a selfie from when I investigated if my beret still fitted me. Answer: yes. Have wanted to start wearing it since I saw a photo of my grandmother when she was young and wore beret and people told me that I resemble her.
 
 
Apropå helgen. Har dansat så mycket i lördags att jag vaknade upp med träningsvärk och vätskebrist i söndags. Måste bli bättre på att komma ihåg att dricka vatten!!! I söndags hade jag bjudit över ett gäng vänner. Några kokade knäck. Andra åt knäck. Någon tog med sig riktig starkglögg. Några fick rundvandring i min lägga samt historier om alla mina julprydnader. Det var fint hursomhelst och trevligt att slippa tända första adventsljuset själv. ((:
 
---
 
About the week-end. On Saturday I danced so much that I woke up with ache in my body and dehydrated on Sunday. Have to be better when it comes to drink water!!! On Sunday, I had invited a bunch of friends. Some made butterscotch. Others ate it. Someone brought really strong mulled wine. Some got a tour in my house and stories about all my christmas decorations. However, it was all nice.
 
 
Den här veckan ska jag hänga med mitt gamla KfKb-Styret, gå på AW, och äta saffranskaka. Och bara vila och ta det lugnt där emellan. Är så himla trött av det här mörkret och att jag skadar mig eller är sjuk så att jag inte kan träna och få lite energi. Ville bara somna så fort jag kom hem idag. Men har ätit lite non-stop nu till efterrätt och är rätt pigg. Annars hade jag aldrig orkat skriva det här inlägget. Men snart är det läggdags. Ska börja jobba kl. 7 imorgon. Hoppas ni får en finfin vecka!
 
---
 
This week, I will spend some time with my old KfKb-board, join an afterwork, and eat saffron cake. And just rest and take it easy. Am so tired from this darkness and from being sick/hurted and not possible to work out to get some energy. When I arrived from work today, I just wanted to fall asleep. But now I've had some chocolate for dessert and kind of alert. Otherwise, I would never have managed to create this post. Well, soon it's time for bed. Start work 7 o'clock tomorrow. Have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0