Dansande på soffa, kattmys, och tjuvlyssnande på bibblan

2018-02-14 08:47:00
Min Dag
 
Dancing on a sofa, cosy cat, and eavesdroping at the library
 
 
 
I fredags när jag sprang omkring i labbet med podcast i hörlurarna sken solen utomhus och jag tänkte att jag har ändå helt okej utsikt över takåsarna.
 
---
 
Last Friday when I was running around in the lab while listening to podcasts, the sun was shining outdoors and I thought that my view over the ridgepoles is totally okay. 
 
 
Fick fantastisk volym i håret efter mitt löparpass. Fick komplimanger från Pigge, till exempel.
 
---
 
After running at the gym, I got this fantastic volume in my hair. Pigge gave my compliments for this, for example.
 
 
Käkade maträtt med potatis och brie till middag och gav mig sedan ut på en promenad.
 
---
 
Ate a dish made of potatoes and brie for dinner, and then went out for a walk.
 
 
Hem till Lenis! Han är tillbaka från Italien nu och hade återinflyttningsfest eftersom han fått tillbaka sin lägenhet. Hade med mig en drink som smakade romerska bågar - var så himla nöjd över den.
 
---
 
To Lenis' place! He's back from Italy and had re-house-warming-party since he had got his apartment back. Had brought a drink that tasted like Romerska bågar (Swedish choclate candy with orange) - was very content with this mix.
 
 
Dansade i soffan, bråkade om Spotify-köandet (en byter inte i kölistan!), pratade om svensk kultur, sjöng högt och falskt till youtubevideos, och somnade i soffan någon gång runt klockan fyra. Var på så himla pepp humör!
 
---
 
Danced on the sofa, had fights about the song-queuing (one doesn't change the queue!), talked about Swedish culture, sang strongly and falsely to youtube-videos, and fell asleep on the sofa around four o'clock. I had such a happy mood!
 
 
lördagen hängde vi i Kondas säng. Hon passade sin mammas katt så det blev extra mysigt. Käkade halloumi och chips, och såg på Brave. Eller jag halvsov i sängen; gårdagens dansande och vändande på dygnet började komma ikapp mig.
 
---
 
On Saturday we sat on Konda's bed. She took care of her mother's cat this week, so it was extra cosy. Ate halloumi and chips, and watched Brave. Or I was half asleep; the dancing of yesterday and messing my sleep cycle had started to catch up on me.
 
 
Tog mig hemåt till min egen soffa. Läste ut två böcker: Mästaren & Margaríta, och Det är något som inte stämmer. Och käkade chips och daim.
 
---
 
Got home to my own sofa. Finished reading two books: Master & Margaríta, and Det är något som inte stämmer. And ate chips and daim.
 
 
söndagen hängde jag som vanligt på bibblan. Lämnade tillbak två böcker och satte mig och läste Memorys bok.
 
---
 
On Sunday I went to the library, as usual. Returned two books and read The book of Memory.
 
 
Tjuvlyssnade lite på mina grannar som pratade på engelska, bland annat om att vi svenskar är så bra på engelska ("nästan alla talar det flytande"). Käkade upp min smörgås med brieost innan jag gav mig av till affären och storhandlade.
 
---
 
Eavesdroped at a couple next to me talking in English, among others about how good Swedes are at talking Engelish ("almost everyone is fluent"). Ate my sandwich with brie cheese I had brought, before I went to the grocery store.
 
 
Lånade med mig de här två böckerna från bibblan. 1984 och Torkans år. Har nu en hög hemma med fem lånade böcker, hehe.
 
---
 
Loaned these two books from the library. 1984 and Year of the drought. Now, I have a pile of five loaned books, hehe.
 
 
Lagade shakshuka till middag. Recept kommer senare i veckan! Det var min helg, det.
 
---
 
Cooked shakshuka for dinner. Will post the recipe later this week. And that was my week-end.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0