Löpning, lingon, och lira volleyboll

2018-02-06 19:49:00
Min Dag
 
Running, lingon berries, and playing volleyball
 
 
 
Tänkte ni kunde få följa med på en helg igen! Det var fredag och det låg ett tunt lager snö över Göteborg. Det här är för övrigt min utsikt flera gånger om dagen när jag går mellan fysikhuset och kemihuset. Kan låtsas att mitt universitet är en gammal borg. Det hade känts historiskt.
 
---
 
Thought you could join my past week-end! It was Friday and a thin layer of snow covered Gothenburg. This is, by the way, my view several times a day when I'm walking between house of physics and chemistry. Can pretend that my university is an old castle. That would have been historical.
 
 
Efter fredagsfikan när vi också hade hej-då-fika till Emelie, en av mina handledare, som ska bli mamma om bara några veckor, sprang jag på löpband. Första passet på väg mot mitt mål en mil under en timme. När jag hade tagit mig hem var jag trött i benen så slängde upp dem i soffan och läste bok tills jag somnade.
 
---
 
After the Friday fika which also was a good-bye-fika for Emelie, one of my supervisors, who will be a mum in just a couple of weeks, I ran on the treadmill. My first work-out on my way to reach my goal of running one mile under one hour. When I had got home, my leg was so tired that I just let them rest on the sofa while reading a book.
 
 
LÖRDAGEN ville försöka visa sig från sin bästa sida. Bra försök ändå, tycker jag. Kunde varit värre.
 
---
 
SATURDAYtried to show its best side. Nice try anhow, I think. Could been worse. 
 
 
Min vanliga frukost (havregrynsgröt) har blivit utbytt för en stund till det här (tills müslin tog slut för någon dag sedan): soyghurt med glutenfri müsli och lingon. Käkade upp den medan jag såg på senaste avsnittet av Kulturveckan på svtplay.
 
---
 
My regular breakfast (oat porridge) have been replaced for while into this (until I ran out of müsli some days ago): soy yoghurt with gluten free granola and lingonberries. Ate it while watching Kulturveckan at SVT.
 
 
Tänkte om jag skulle komma ut något från lägenheten men bestämde mig för att nej, soffan och en filt och filmen Zozo blev en bra förmiddagsaktivitet.
 
---
 
Thought about if I should get out from the apartment during the day, but decided that no, my sofa and blanket and the film Zozo would be a nice acitivity for this Sunday.
 
 
Annars låg jag också på golvet på ett liggunderlag och läste Mästaren och Margarita. Väldigt händelserik berättelse hittills.
 
---
 
Otherwise, I laid on the floor on a camping mattress reading Master and Margarita. A very eventful story so far.
 
 
Framåt kvällen lämnade jag dock lägenehten och gick ut i kylan. Hade packat ner träningskläder för att kunna spela beach volleyboll ute i Kviberg med åtta andra glada själar (varav jag bara kände en sedan tidigare). Det var kall sand mot svettig kropp, och spel bara för skojs sjull (passade mig utmärkt).
 
---
 
Towards the evening I left my apartment, however, and went out in the coldness. Had packed training clothes to be able to play beach volleyball in Kviberg with eight other happy souls (whereof I only knew one). It was cold sand towards a sweaty body, and play just for fun (suited me perfectly).
 
 
När sanden var krattad drog vi vidare för käk och dryck. Nachos, white russian, och halvtorr cider för min del. Hade diskussioner om fritidsaktiviteter, att bo utomlands, och rätt mycket biologi pga en blivande tandläkare i sällskapet. Blev ju en trevlig lördag ändå!
 
---
 
When the sand was raked, we went to a place for food and drink. For me that meant Nachos, white russian, and demi-sec cidre. Had discussions about spare time activities, living abroad, and a lot biology since one of the particapants is soon a dentist. Well, turned out to be a pretty nice Saturday after all.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0