Vecka Sex

2018-02-05 08:52:17
Veckorapport
 
Week Six
 
 
 
Februari har landat. Och det med kalla besked. Har högsta graderingen på elementen men det blir inte varmare än 20°C när det är så många minusgrader utomhus. Bra sovtemperatur, dock. Även fast jag sover dåligt till och från ändå.
Nog om det. Spelade beachvolleyboll i helgen och trodde jag skulle vakna med blåmärken på armarna, men har bara lite träningsvärk och känner mig stark. Träningsvärk har jag också i benen och höfterna efter att ha börjat springa mot mitt löparmål för det här året. Har laddat ner en app som ska hjälpa och sporra mig.
 
---
 
February has landed. And came with coldness. Have the highest temperature on my radiators, but it won't turn warmer than 20°C since it's so cold outdoors. Good sleeping temperature, thoguh. Even if I'm, back and forth, in a sleeping-bad-period.
Enough about that. Played beach volleyball this week-end, and I thought I would wake up with bruises on my arms, but I only have some soreness and am feeling strong. Soreness is also in my legs and hips after my running to reach my running goal for this year. Have installed an app to help and encourage me.
 
 
Denna nya vecka har jag förhoppningar om att få till mina proteinexperiment. Tror jag har kommit på vad jag har gjort för fel, så ska prova mig fram. Vette tusan hur mina celler mår, de blev inte så supernöjda förra veckan när jag glömde tillsätta ett serum i deras medium (deras "mat"). På tisdag är det CHARM, Chalmers arbetsmarknadsmässa, vilken jag hoppas få tid till att besöka medan jag gör experiment. Och så ska jag kanske boka en resa till Rom, det blir trevligt det. Må ni ha en trevlig vecka aihgt!
 
---
 
This week I'm hoping for my protein experiments to suceed. Think I have figured out what I'm done wrong, so will test another method. Have no clue about my cell's well-being, they weren't too happy last week when I had forgot to add serum to their medium (their "food"). At Tuesday, it's CHARM which is Chalmer's work fair and which I hope to have time to visit parallel with my experiments. And maybe I will book a trip to Rome; it will be quite nice. May you all have a lovely week, yes!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0