Har/Vem/Vilken/Vad-listan

2018-01-14 09:32:00
Allmänt Frågelistor
 
The Have/Who/Which/What - list
 
 
 
Ett skepp kommer lastat med en bloggig lista som cirkulerade runt i sommar. Här är t ex Elsas och Floras svar. Fylla i listor fann jag vara en ypperlig söndagsaktivitet.
 
---
 
Here comes a list that cirkulated at different blogs this summer. I founf filling out lists to be an activity suited for a Sunday.
 
 
 
HAR DU
 
 
Folköl i kylen?
Är ju glutenintolerant så dricker inte öl, men har ett gäng alkoholfria som fölk har glömt på diverse fester. Bra att ha när jag har öldrickande folk på besök, tänker jag, så att mina ölglas kan komma till användning.
 
 
Något husdjur?
Snälla får jag svara ja? Har ju två katter hos mina föräldrar som jag typ har växt upp med.
 
 
En favoritsötsak?
Gillar snickers väldigt mycket. Och Daim är trevligt. Men ÄLSKAR en (ekologisk) choklad med havssalt & karamell och som finns att köpa på Coop.
 
 
Puder på dig?
Nej. Vet inte ens om jag äger något puder?
 
 
Några framtidsplaner?
Resa ut i världen. Hitta jobb. Söka ny bostad. Leva.
 
 
 
Något beroende?
Att andas. Men skämt åsido. Är liksom beroende av saker och ting i perioder, men tröttnar efter ett tag och får sjuka cravings på något annat. Dricker ju inte kaffe, inga cigaretter har varit i min mun, och tar inga droger.
 
 
Fikat idag?
Nej, chilla va. Klockan är ju fortfarande morgon. Vet inte om det blir någon fika idag, vi får la se på det.
 
 
Nagellack?
Ganska många i kylen. Men sällan på naglarna. Har inte tålamod till att sitta och vänta på att det ska torka in, så jag tar sällan på mig nagellack för det blir oftast bara fult ändå.
 
 
Några MVG:n?
Haha, oj, det var ett tag sedan. Men ja. Tror jag hade väl nästan alla MVG? (Hade inte i idrott vet jag.)
 
 
Någon vän som bor i ett annat land?
Yes. I Indonesien, Italien, Nederländerna.
 
 
 
VEM
 
 
Askyr du?
Starkt ord. Men avskyr folk som använder härskartekniker (medvetet) och som är giriga och som utför sexuella trakasserier. Tvi vale.
 
 
Delar du mest minnen med?
Antagligen mina syskon?
 
 
Längtar du mest efter?
Hade varit trevligt med Elsa-Sara i knät just nu. Alltså en varm (men hårig) katt.
 
 
Gosar du med?
Elsa-Sara och Ester.
 
 
Lagar mat?
Kocken? (höhö)
 
 
Diskar?
Diskaren? : ')
 
 
VILKEN
 
 
Tidning läser du?
Metro, Gaffa, och Fältbiologen. Tror Mölndalsposten kommer en gång i månaden till mitt hushåll också, och då läser jag den - det är något gulligt över lokaltidningar.
 
 
Buss åker du oftast?
19 - då kommer jag hem.
 
 
Dag fyller du år?
18 september. Samma dag som Greta Garbo - som jag även har liknats vid en gång!!!
 
 
Årstid du föredrar?
Svårt. Tycker ju alla årstider har sin charm. Men blir ju ändå sommaren - när det känns som att allt är möjligt och en kan göra lite vad som helst och en behöver inte tre lager kläder.
 
 
Stad är du uppväxt i?
Vill ju säga Göteborg, men i ärlighetens namn är jag ju uppväxt på landet i Kungälvs kommun.
 
 
VAD
 
 
Gör du nu?
Lyssnar på musik (min Make me happy-lista) och funderar på när jag ska lägga in min tvätt i garderoben. Överväger om jag ska ta mig till simbassängen - lutar åt nej pga känner mig lite krasslig och sov dåligt i natt.
 
 
Är bra med dig?
Att jag har lätt för att lära mig nya saker - det går snabbt. Att jag ofta är pepp på att göra saker och är positivt inställd. Att jag gillar att dansa - är alltid pepp på dans.
 
 
Är dåligt med dig?
Att jag har svårt för att slappna av - spänner mig så himla lätt. Att jag blir tyst och frånvarande när jag är trött eller låg på energi. Att jag är rastlös och vill snabbt iväg till nästa grej, nästa kick, nästa upplevelse.
 
 
Vill du arbeta med?
Något inom bioteknik, ja tack. Proteiner är spännande, celler är intressanta, och biologiska system är fascinerande.
 
 
Är roligast just nu?
Att vi ska dra igång med Pepp snart! Har skickat ut anmälan till första kick-offen och det ger mig energi att vi snart äntligen ska få köra igång med det vi har planerat för under hösten. Och att Chalmers tentavecka är över så nu kommer folk bli pepp på att göra saker igen ((((:
 
 
 
Har du på dig nu?
Favoritbyxorna (se bild ovan) och tröjan jag sov i. Mina glasögon.
 
 
Äger du för skor?
Sköna och enkla. Fina.
 
 
Har du för storlek i skor?
38 eller 37,5.
 
 
Läser du för bok?
Läste PRECIS ut Glaskupan (av Sylvia Plath) igår kväll. Så just nu ingen. Men det ska snart ordnas (se nedan).
 
 
Ska du göra nu?
Äta upp min havregrynsgröt med svarta vinbär & jordnötssmör. Ta på mig kläder jag kan visa mig i för allmänheten. Gå till biblioteket och låna en ny bok (är sugen på Vända hem eller En häst gick in på en bar). Senare idag har jag lite Pepp-grejer att ta hand om beställa biljetter till en föreställning jag ska gå på med min familj. Ännu senare kanske jag tar tag i att se Fanny & Alexander (finns på svtplay).
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0