Outlander, konståkning, och Fantomen på operan

2018-01-25 12:04:00
Min Dag
 
Outlander, figure skating, and the Phantom of the Opera
 
 
 
LÖRDAG och jag hade tänkt att gå och handla men vädret var inte så inbjudande. Regnslaskigt.
 
---
 
SATURDAYand I had planned to go to the grocery store, but the rainy weather made me chance my plans. 
 
 
Så beslöt mig för att skjuta upp införskaffandet av livsmedel och stannade inne och började att se på Outlander. Vet inte riktigt vad jag tycker om den än (efter två avsnitt). Kanske lite för mycket blod för min smak (ville nästan gå och kräkas de första tio minutrarna när det är närbild på ett himla stort sår). STÖRDE mig ju på att hon och hennes make var så himla glada och trevliga och gulliga och mysiga mot varandra och att hon log mot honom HELA TIDEN. Men när hon hamnade i 1700-talet började det bli spännande. Har fått lite cravings efter den under veckan, har bara inte haft tid att se något mer avsnitt.
 
---
 
Instead, I stay indoors and started watching Outlander. Haven't figured out my opinion yet (after two episodes). Maybe too much blood for my taste (almost had to go and throw up during the first ten minutes when there was a close-up at a big wound). I was BOTHERED that she and her husband were so happy and nice and sweet towards eachother and that she smiled at him ALL THE TIME. But when she landed in the 18th century, it started to be more interesting. Have had some cravings to watch another episode during the week, but just havn't got time to do so.
 
 
Annars läste jag bloggar och lyssnade på Tony Allens senaste album (The source). Finfin jazz.
 
---
 
Otherwise, I read blogs and listened to Tony Allen's latest album (The source). Nice jazz.
 
 
Började läsa den här boken. Som jag ju redan har pratat om. Och drack tranbärsjuice som blivit över från gårdagens cosmpolitans.
 
---
 
Started to read this book. Which I already have told you about. And drank cranberry juice left over from the makings of cosmpolitans the evening before.
 
 
På kvällen bjöd Nalle över mig till henne. Ellen var också där och vi tittade på EM i konståkning. Så himla trevligt att ha en expert bredvid sig (Ellen) som kunde svara på alla frågor vi hade om sporten. Var äkta imponerade av en 15-årig ryska som genomförde ett helt felfritt åk och med sådan otrolig elegans!
 
---
 
In the evening, Nalle invited me to her place. Ellen was also there and we watched the European Championship in figure skating. We had an expert next to us (Ellen) which was nice so we could have answeres of all our questions about the sport. Were so impressed by a 15 year old russian that performed a completely perfect run.
 
 
Sedan såg vi på P3-guldgalan. Blev förskräckta/tagna av Silvana Imams uppträdande, och tog fram skämskudden under vissa tacktal.
 
---
 
Later, we watched the P3-golden gala. Got touched by the performance of Silvana Imam, and were emberrased during some of the speech of thanks.
 
 
SÖNDAGAR verkar ha fått en ny tradition. Vandrade ner till biblioteket även denna söndag. Lämnade tillbaka två böcker.
 
---
 
SUNDAYSseem to got a new tradition. Also this Sunday, I walked over to the library. Returned two books. 
 
 
Slog mig ner i en fåtölj och började läsa Finna sig av Agnes Lidbeck (den är utläst nu). Och lånade med mig Fahrenheit 451 & Det är något som inte stämmer. Sedan gick jag bort till simhallen och simmade någon kilometer. Kände mig stark!
 
---
 
Sat down on an armchait and started reading Finna sig by Agnes Lidbeck (have finished it by now). And borrowed Fahrenheit 451 & Det är något som inte stämmer. Then, I walked over to the community swimming pool to swim a kilometer. Felt strong!
 
 
Framåt kvällen kom Annie. Jag dukade fram drinkingredienser så att hon fick fixa Cosmoplitans till oss, medan jag lagade klart maten.
 
---
 
Towards the evening, Annie arrived. I served her some drinking ingredients, so she could make us Cosmpolitans while I finished cooking.
 
 
Vi käkade det här! Sötpotatis + potatis i ugn, kokospanerad halloumi och granatäpplekärneröra (puh, långt ord). Blev så himla gott.
 
---
 
We ate this! Sweet potatoes + potatoes cooked in oven, coconut flakes breaded halloumi, and a farrago of pomegrante seeds. Very tasty.
 
 
Vi hade ungefär bara en halvtimma på oss. Men hann ändå avverka samtal om Annies grannar, min fredagskväll, och annat vi hade haft för oss sedan senast vi sågs.
 
---
 
We had only about half an hour to finish eating. But yet, we had time to talk about Annie's neighbours, my Friday evening, and other stuff that we had done since our last meeting.
 
 
Med mat och cosmpolitans i magen tog vi oss till Göteborgsoperan. Hurra. Det var Annies födelsedagspresent från mig, nämligen.
 
---
 
With food and cosmpolitans in our bodies, we went to the Opera house of Gothenburg. Hurray. It was my birthday gift to Annie.
 
 
Vi såg Fantomen på Operan (mycket bra uppsättning). Skålade med cava i pausen. Spanade på folk. Och hade gött snack som alltid. Tycker det blev ett fint avslut på den helgen.
 
---
 
We watched the Phantom of the Opera (very nice performance). Cheered witch cava in the pause. Looked at people. And had great talk as always. A nice end for this week-end.
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars Gustafsson

Jag har sett Outlander alla säsonger. I mitt tycke en suverän serie. Drama kärlek

2018-01-25 @ 16:44:22
URL: http://nykterfyllekaja.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0