Vecka Två

2018-01-08 09:47:00
Veckorapport
 
Week Two
 
 
 
 
Det här är veckan då allt ska börja gå tillbaka till det normala, det vanliga, till vardagen. Men jag tänkte ta det lugnt (mest eftersom mitt immunförsvar håller på att göra sig av med ett förkylningsvirus) och börja ta tag i saker efterhand. Har en hel del Pepp-grejer att ta tag i (hade inte fått notiser om att de andra i projektgruppen hade skrivit), och skriva klart min halvtidsrapport. Så det tänker jag fokusera på den här veckan. Och så är jag superpepp på att få reda på hur det gick med det sista experimentet jag gjorde innan jag drog på julledigt.
 
---
 
This week is ment to make life go back to normal, to the ordinary, to workdays. But I'm gonna take it easy (mostly due to my immune system is getting rid off a cold virus), and getting things done time by time. Have some Pepp-related things to deal with (hadn't got any notifcations that the other member's of the project group had written), and finish writing my interim report. So that will be my focus of this week. And I'm also stoked to find out the results from the last experiment I performed before the holidays.
 
 
 
Vaknade med ont i ryggen; vet inte om jag har lyckats sträcka mig på jobbet. Den närmsta tiden ska jag sitta på kontor och skriva och tolka resultat och inte göra några tunga lyft eller bädda sängar i dåliga ställningar - må ryggen bli gladare av detta. Annars känner jag mig helt okej, försökte precis känna efter men verkar vara för nyvaken för att få djupare kunskap om detta. Chalmersstudenter skriver tenta denna vecka. Min sista tenta skrev jag i augusti förra året så har ingen tentaångest, är mer glad över att folk snart kommer ha tid och ork och vilja att hänga igen. Men igår var jag så himla trött efter att ha jobbat hela helgen att jag inte orkade resa mig från datorstolen och åt nonstop med mjölk till middag. Nu ska jag börja ta tag i Pepp. Ha en finfin vecka!
 
---
 
Woke up with ache in my back; don't know if I have stretched it at my job. Well, in the future, I will mostly be at my office in my chair writing report and interpret results and not do any heavy lifts or make beds in bad positions - may my back be happier from this. Otherwise, I'm feeling okay. Tried to feel but think I'm too newly awakened to give that kind of report. Chalmers students are having their exam week this week. I wrote my last exam last August, so I have no anxiety for the exams, but am glad that my friends soon will have time and energy and the will to hang with me again. Now I will do some Pepp-things. Have a lovely week!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Hoppas att ryggen blir bättre!

Svar: Tack ska du ha <3
ElinHaraldsson

2018-01-08 @ 10:20:29
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0