Vi firade att 2017 blev 2018

2018-01-03 10:08:00
Kalas och festligheter
 
We celebrated 2017 turning to 2018
 
 
 
 
Framåt nyårsaftonskvällen vandrade jag över till Bagge och Dash för att hänga där en stund och dricka vin. Passade på att ta en outfitbild i deras helfigursspegel (har ju ingen själv). Stelt leende, jao.
 
---
 
Towards the evening of new year's eve, I walked over to Bagge and Dash's place to drink wine. Took the opportunity to take a pciture of my outfit. Stiff smile, jao.
 
 
 
Åkte vidare genom snön hem till Annie och Jesper där också Tuva redan var.
 
---
 
Travelled through the snow to Annie and Jesper's place. Where Tuva already was.
 
 
 
Blev bjudna på isbjörnar.
 
---
 
Got offered polar bears.
 
 
 
Käkade nyårsmiddag i form av rotfrukter i ugn och stekt tofu (hälften av oss åt dock något i köttväg). Fotade tydligen ej tallriken, ajajaj, så en bild från in-the-making-of får duga. (((:
 
---
 
Ate new year's dinner: root vegetables cooked in the oven and fried tofu (the half of us ate something with meat, though). Seems like I didn't photographed my plate, oh nooo, so a picture from in-the-making-of will do. (((:
 
 
 
Tuva ställde upp som min frisör och lockade mitt hår. När vi skulle dra var jag och Annie pepp som ni ser.
 
---
 
Tuva was kind and curled my hair. When we had to go, me and Annie were stoke as you can see.
 
 
 
Mötte upp Amanda på vägen när vi åkte vidare på Hisingen, hem till en av Jespers kompisar. Så jag kände inga andra på den här festen än dem jag kom dit med. Tog inga bilder (det här är en efterkonstruktion som jag tog vid tolv-slaget när jag kom på att jag inte hade tagit några bilder, och tänkte att den här ska jag ha när jag skriver om att vi anlände till hemmafesten), men vi drack fördrink, hade diskussion om feminism, och försöke få igång ett dansgolv.
 
---
 
Met Amanda on our way to one of Jesper's friends. So didn't knew anyone else than the persons I had went with. Didn't take any pictures (this picture was taken around noon when I realised I hadn't take any pictures and thought this could be an okay picture to have when I will write about our arrival to the home party), but we drank warm-up drinks, had discusssions about feminism, and tried to get a dance floor started.
 
 
 
Strax innan tolv tog vi med oss bubblet och gick ut på verandan. Annie fick uppdraget att öppna flarran.
 
---
 
Just before noon, we brought the champagne and went outside. Annie was in charge for opening the bottle.
 
 
 
Och att hälla upp.
 
---
 
And to pour.
 
 
 
Jag tog selfies. En med Tuva. Och en med Annie, Tuva, och Simon (som jag för övrigt bara hade känt i tre timmar, men tvingade att vara med ändå, gillar't).
 
---
 
I took selfies. One with Tuva. And one with Annie, Tuva, and Simon (a guy I only had known for three hours, but forced to be in the picture anyway; like it).
 
 
 
GOTT NYTT ÅR, då!
 
---
 
Well, HAPPY NEW YEAR!
 
 
 
2018 inleddes med att spela beer pong, och att dansa mig svettig till Håkan Hellström, Tove Lo, och Shakira. Buggade även ovanligt mycket för att vara mig.
 
---
 
Initiated 2018 by playing beer pong, and to dance to Håkan Hellström, Tove Lo, and Shakira until I was all sweaty. Also danced more bug than I usually do.
 
 
 
Vandrade tillbaka hem till Jesper och Annie. Jag fick alla att sitta uppe och vänta med mig på att min första buss hemåt skulle börja gå igen. Ville väldigt starkt sova i min egen säng. Fick ju hursomhelst tid att snacka igenom kvällens händelser, vilket alltid är trevligt. På vägen hem tänkte jag att jag ju måste ha en bild till bloggen att jag åkte buss, så knäppte den här bilden när jag inte höll på att somna. Bloggen i första hand, vad det verkar! Det var mitt nyårsfirande, det.
 
---
 
Walked back to Jesper and Annie's place. I made everyone stay up with me while I waited for the buses to start taking off again. Had a really strong wishing for sleeping in my own bed. However, we got the chance to talk through the happenings of the evening, which always is nice. On my way back home, I thought I will need a picture for my blog so took this picture, when I wasn't almost falling asleep. The blog, firstly and most as it seems! And that was all from my new year's celebration.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0