En peppig avslutning

2018-07-03 09:06:00
Kalas och festligheter
 
The last event with Pepp
 
 
 
I slutet av maj och det var dags för oss i Pepps projektgrupp i Göteborg att hålla vårt sista event. En middag i en lokal vid vattnet med inspirationstalare och prisutdelning. Jag kom dock dit bara någon timme innan gästerna skulle komma. Det var kaos med de experiment jag skulle göra för mitt examensarbete och ett tag kände jag mig så stressad att jag bara ville åka hem och gråta och få vara själv. Men blev lugnad av de andra i projektgruppen och när jag väl kom fram hade de fixat det såhär fint. ♥
 
---
 
In the end of May, and it was time for us in the project group of Pepp in Gothenburg to arrange our last event. A dinner in a house by the sea with inspiration speechers and hand out prizes. However, I arrived only an hour before the guests were about to arrive. I had a bad day with my experiments for my Master's thesis and for one moment I was so stressed that I only wanted to go home and cry and be by myself. But the others calmed me down, and when I arrived they had decorated it this beautiful. ♥
 
 
Om någon har missat är Pepp ett mentorskapsprogram där gymnasietjejer (alla som identifierar sig som tjej) blir tilldelad en mentor i form av kvinna som pluggar på ett tekniskt universitet (i Göteborg kommer mentorerna från Chalmers). Helt enkelt för att hjälpa dessa tjejer att upptäcka alla de oändliga möjligheter det finns med en teknisk utbilding, och visa att det inte bara är killar och män som pluggar och arbetar med det.
 
---
 
If any of you have missed this: Pepp is a mentorship program where high school girls (anyone who identify herself as a girl) are assigned a mentor which is a woman studying at a technological university (in Gothenburg, the mentors are from Chalmers). Simply to help these girls discover the infinite possibilities with chosing a technological education, and show that it's not only boys and men who are studying and working in this area.
 
 
Under eventet hade vi en fotograf från M-Photo (maskintekniksektionens fotoförening; känns alltid så lyxigt när en har fotografer som springer runt och tar kort), och alla bilder från dennes kamera är markerad med loggan ni ser i hörnet.
 
---
 
During the event we had a photographer from M-Photo (the photo committee of the mechanical engineering student division), and all the photos from his camera is marked with the logo observed in the right corner.
 
 
När gästerna började trilla in en efter en (och jag hade bytt om till jumpsuit på toaletten) serverades alkoholfritt bubbel.
 
---
 
When the guests started to arrive one by one (and I had changed clothes to a jumpsuit), non-alcoholic champagne was served.
 
 
En stor gruppbild på alla som var där! Så många grymma kvinnor i en och samma bild! Så mycket power. Det var och är helt fantastiskt.
 
---
 
A big group picture of everyone attending! So many awesome women in one and the same picture! So much power. It's totally fantastic.
 
 
Vi gick in. Fick förrätt. Jag fick kräm på jordärtskockor och annat gött.
 
---
 
We went indoors. Had a starter. I got Jerusalem artichoke crème and other tasty stuff.
 
 
Jag och Julia var toastmasters. Drog göteborgsskämt i samband med att vi välkomnade våra inspirationstalare upp på scenen. Hade den bästa publiken. Som skrattade åt mina dåliga skämt och gester. ♥
 
---
 
Me and Julia were toast masters. Told bad puns (jokes) in connection with the presentation of the next inspirational speecher. Had the best audience. Who laughed at my bad jokes and gesticulations. ♥
 
 
Alla jag pratade med var överens om att den här lokalen var fantastiskt fin. Och som gjord för bröllopsfest. Ljusinsläpp från de stora fönstren och havet precis utanför.
 
---
 
Everyone I spoke with agreed on this place being totally beautiful. And cut and sewn for a wedding party. Light transmitted through the large windows and the sea just outside.
 
 
Så fick vi huvudrätt. Jag fick blomkål, quinoa och goda grönsaker. Vi hade för övrigt valt vegetarisk meny till alla.
 
---
 
Then we had the main course. I had cauliflower, quinoa and nice veggies. By the way, we had chosen the vegetarian course for everyone.
 
 
Fler talare att presentera. Och priser att dela ut till årets Peppgrupp, mentor, event, superadept, och inspiratör. Jag och Julia hade fullt upp, alltså. När jag ser de här bilderna på mig själv tänker jag på att jag måste bättra på min hållning. Stärka upp mina rygg- och axelmuskler. Ser ju ut som en säck potatis, haha.
 
---
 
More speechers to present. And prizes to hand out to this year's Pepp group, mentor, event, super adept, and inspirer. So me and Julia had plenty of work to do. When I see these photos of myself, I think that I
have to get a better posture. Strengthen my muscles in my back and shoulders.
 
 
Innan efterrätten serverades hade vi en liten paus. Passade på att gå ut och möttes av solnedgången.
 
---
 
Before the dessert was served, we had a small break. We went out and were greeted by the sunset.
 
 
Vi tog en gruppbild på oss i projektgruppen. Så här har ni oss alla som har jobbat med att få ihop det här mentorskapsprogrammet i år. Såhär i efterhand ångrar jag inte att jag tackade ja när Kerstin frågade om jag kunde tänka mig att vara adeptansvarig.
 
---
 
We took a group picture with the project group. So this is all of us that have been working with getting this mentorship program together for this year. In hindsight, I don't regret accepting the request from Kerstin to be adept responsible.
 
 
Att få jobba med det här gänget har varit först väldigt intressant eftersom vi är väldigt olika, men främst roligt och utvecklande och inspirerande. De här kvinnorna är grymma ska ni veta! Och jag gillar den här bilden mycket. Tror dock jag lyckades knocka till Agnes när jag hoppade. Stackarn.
 
---
 
At first, to work with this peeps was very interesting since we are all very different. But uppermost it has been a lot of fun and developing and inspiring. These women are awesome! And I like this picture a lot. Though, I think I managed to knock Agnes when I jumped. Poor thing.
 
 
När vi gick in igen var efterräten serverad. Crème brulée, rabarbersorbet och maränger. Alltså den där rabarbersorbeten. Kan vara bästa glassen jag ätit. Så mycket smak. Så god. Hoppas på att den går att göra själv.
 
---
 
When we went indoors, the dessert was served. Crème brulée, rhuburb sorbet and merringues. And this sorbet. Can be the best ice cream I've ever had. So much taste. So good. Am hoping that I can make it myself.
 
 
Sist ut var vår projektledare Kerstin som höll ett avslutande tal. Där hon bland annat lyfte fram oss andra i projektgruppen och sa så fina saker om var och en av oss. ♥♥♥ Jag fick höra att jag är omtänksam och är bra på att ha stenkoll på saker.
 
---
 
Last speecher was our project leader Kerstin. Among other things, she highligted us others in the project group and said so many nice things about each one of us. ♥♥♥ For me, she said that I'm caring and good with having an extra eye open.
 
 
En sista bild på oss efter att vi hade sett till att alla gästerna kom med en buss vi beställt och innan vi började städa bort alla ballonger. Pepp 2018 var härmed över. Klart.
 
---
 
A last picture of us after been sending away all the guests with a bus we had ordered and before we started to throw away all the ballons. Hereby, Pepp 2018 was over. Finished.
 
 
Trötta men peppade packade vi in allt i bilen och åkte hemåt. Det var så fint att få åka hem tillsammans så att vi kunde få lyfta saker från kvällen och hylla varandra och vad vi gjort bra. Säger ju att det är ett kanongäng jag varit med det här Pepp-året.
 
---
 
Tired but happy, we stew the car and went home. It was nice to go home together so we could highlight things from the evening, celebrate eachother and talk about things we did great. I yold you that this peeps I've been with this Pepp year are all terrific.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0