Vecka Trettio

2018-07-23 09:26:00
Veckorapport
 
Week Thirty
 
 
 
Ett tjockt lager moln har lagt sig över Gbg. En kontrast till den varma sommaren. Men i veckan ska det visst bli över trettio grader celcius igen. Det här molniga är bara ett andningshål. Så att vi ska orka. Vaknade upp med ont i halsen idag. Är det vad som sker efter att ha sovit i tält i ett naturreservat i Dalsland? Och bada i Vänern och låta vinden torka kroppen? Får låta sömn, vatten, och svarta vinbär vara min medicin denna vecka. Förra veckan läste jag ut tre böcker och hann börja på en fjärde. Ska snart ta mig ner till biblioteket och låna ett gäng nya. Är inne i en läsperiod i mitt liv just nu och då gäller det att passa på. Men har börjat få ont i huvudet. Glömmer att använda mina glasögon eftersom jag ju ser men glömmer att ögonen blir ansträngda av all koncentration. Bär dem nu och tänker göra hela dagen som kompensation och förlåt. Må ni få en trevlig vecka!
 
---
 
A thick layer of clouds is covering Gothenburg. A contrast to the warm Summer. But later this week it will be over thirty degrees again. This cloudy day is just for us to breathe. So we can manage. Woke up today with a sour throat. Is that what happens after sleeping in a tent in a preserve in Dalsland? And bathing in Vänern and let the wind dry the body? Will let sleep, water, and black currants be my medication this week. Last week I finished reading three books and started read a fourth. Will soon go to the library and borrow a new pile. Am having a reading period right now so am taking the opportunity. But have started to get a headache. Forget to use my spectacles since I can see without them but forget that it's straining eyes. Am wearing them now and will do the entire day as a compensation and apologise. May you all have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0