Midsommarafton med kransbindning, femkamp och svettig dans

2018-06-28 17:36:26
Kalas och festligheter
 
Midsummer Eve with creation of wreaths, pentathlon and sweaty dance
 
 
 
Har inte redigerat klart några andra foton än, så här kommer resten av vårt midsommarfirande. Del ett hittar ni här.
 
---
 
Have not finished editing any other photos yet, so here's the rest from our Midsummer celebration. Part one is found here.
 
 
Vi hade ju plockat blommor medan potatisen kokade, så när vi kom tillbaka från midsommardansen satte sig detta gäng för att knyta kransarna. Pigge, Katta, Bagge, och Anton. Och ta selfie såklart.
 
---
 
We had picked flowers while the potatoes were boiling, so when we returned from the midsummer dance, this gang started to wreath. Pigge, Katta, Bagge, and Anton. And take selfies of course.
 
 
Dags för femkamp! Först ut: Pigge och kasta boll mot piltavla.
 
---
 
Time for pentathlon! First: Pigge and throwing ball towards a dartboard.
 
 
Gick inte så jättebra för någon av oss, hehe. Många bollar hamnade i gräset.
 
---
 
None of us were any good at this, hehe. A lot of the thrown balls ended up in the grass.
 
 
Tävling nummer två var sjömansspel. Lyckan när jag satte 10 poäng och var typ tredje bäst. Goals.
 
---
 
Contest number two was quoits. The happiness when I got 10 points and was third best. Goals.
 
 
Kul när det går dåligt för andra, haha.
 
---
 
Funny when the other's are not succeeding, hehe.
 
 
Tredje tävlingen var att kasta stövel. Vilket jag tydligen var URUSEL på? Kom knappt förbi mig.
 
---
 
Third competition was to throw a boot. Which I was really BAD at? Almost didn't passed me.
 
 
Bagge var desto bättre.
 
---
 
Bagge was better.
 
 
Fjärde leken behövde vi ha inomhus på grund av blåsten. Förflyttning av ostbågar med hjälp av sugrör. Bästa var att en kunde käka upp bågarna sedan ((:
 
---
 
For the fourth game, we had to get inside due to the wind. Transferring of cheese doodles with straws. The best part was that one could eat the doodles afterwards ((:
 
 
SISTA! Snabb gång med potatis på sked i handen. Här ser ni Dash och Erik den äldre och Erik den yngre löpa mot vinbärsbuskarna. Jag kom sist i mitt heat och försökte göra alla införstådda med att det var potatisens fel och att den rörde sig mer än de andras. Men fick ingen medömkan.
 
---
 
LAST! Fast walk with potato on a spoon. Here is Dash, Erik Senior, and Erik Junior running towards the currant bushes. I ended up last in my heat and tried to convince the others that it was due to the potato being wobblying more than the others. But got no support for this.
 
 
Senare utlystes Dash som vinnare. Jag tror jag kom näst sist. Nåväl. Sedan käkade vi grillat, mer färskpotatis, jordgubbstårta, cheesecake och kladdkaka. Sjöng snapsvisor och dansade oss svettiga till Snook och Spice Girls. Men då tog jag inga bilder tydligen.
 
---
 
Later, Dash was announced to be the winner. I think I ended up last. Oh well. Then, we ate barbequed food, more fresh potatoes, strawberry cake, cheese cake, and mud cake. Sang drinkning songs when drinking snaps, and danced all sweaty to Snook and Spice Girls. Apparantly, I didn't take any more photos.
 
 
Dagen efter! Käkade vi rester till frukost. Färskpotatis på macka och jordgubbar. Och tårtor. En efter en åkte de alla iväg och jag började att packa ihop mig jag också.
 
---
 
The day after! Had leftovers for breakfast. Fresh potatoes sandwhich and strawberries. And cakes. One by one the others left and I also started to pack my things together.
 
 
För senare på kvällen åkte jag hem till Pigges mosters hus för att se fotbolls-VM matchen och käka chips. Tycker det blev en mysig midsommar överlag.
 
---
 
Because later that evening, I went to Pigge's aunt's house to watch the World Cup game and eat chips. Overall, a very cosy midsummer.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emilia Sjödin

Såg ut som ni hade det jättemysigt! :)

Svar: Det hade vi! :D
ElinHaraldsson

2018-06-28 @ 20:43:00
URL: http://emiliasjodin.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0