Vecka Tjugosex

2018-06-26 08:30:00
Veckorapport
 
Week Twenty Six
 
 
 
Andra jobbveckan är här. Hade denna soliga utsikt igår när jag käkade lunch (pasta och sås med röda linser). Börjar sent idag och ska försöka hänga ute mycket i solen. Läsa bok. Lösa korsord. Söka jobb. Lämna in papper till Chalmers så att jag blir ingenjör på pappret och på riktigt.
 
---
 
The second week of work has arrived. This was my sunny view when I had lunch yesterday (pasta and sauce with red lentils). I start work late today, so will spend a lot of time in the sun. Read a book. Solve crosswords. Search for jobs. Hand in papers to Chalmers so I can get my engineering title.
 
 
Igår vandrade jag och Bagge till Göta bion för att se Isle of dogs. Men den visade sig vara inställd på grund av projektorfel. Typiskt. Så istället satte vi oss i Bältspännarparken och pratade om Bagges första dag på jobbet som ingenjörskonsult, tatueringar, och fotbolls-VM. Hittade körsbär i vår trädgård som var ätmogna. Har bott här i fyra år utan att veta?! Men idag vaknade jag upp med ont i halsen, så misstänker att jag blivit smittat av Bagge som var lite krasslig igår. Hoppas på att jag kan vila bort det idag eller under i veckan. För till helgen ska jag sova i tält och paddla kanot och då vill jag vara frisk. Är så pepp på det! Hoppas ni får en underbar vecka. ♥
 
---
 
Yesterday, me and Bagge walked to Göta cinema to watch Isle of dogs. But the film was canceled due to errors with the projector. Typical. So instead, we sat down in Bältspännarparken and talked about Bagge's first day at work as an consulting engineer, tattoos, and the world championship in football. Found cherries in our garden, ready to eat. Have been living here for four years without knowing?! But today, I woke up with ache in my throat and guess Bagge infected me since she was a little bit of sick. Hope I can get away with it by resting today or in the week. Because this week-end, I will go camping and canoeing. Am so looking forward to it so want to be well then. Hope you all will have a wonderful week! ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0