De redan frälsta och andra lång

2018-03-07 18:39:00
Kalas och festligheter Min Dag
 
The already saved and Andra Långgatan
 
 
 
Det var fredag och jag skyndade över domkyrkans trädgård (men tog mig tid att ta ett foto) efter att ha fikat på kontoret och hunnit hem och diskat.
 
---
 
It was Friday and I rushed passing by the cathederale and it's garden (but took my time to take a photo), after been having fika at the office.
 
 
Tog mig hit. Till Breewers Beer Bar på Magasinsgatan. Där hade vi bokat bord för kvällen.
 
---
 
Got here. To Brewers Beer Bar at Magasinsgatan. Where we had booked a table for the evening.
 
 
Käkade pizza. Drack vin. Samtalade.
 
---
 
Ate pizza. Drank wine. Conversed.
 
 
Jag och mitt gäng för kvällen (bestående av sex andra grymma tjejor) vandrade vidare till Stora teatern för att uppleva De redan frälsta. Systrarna Kronlöfs senaste föreställning. Vi fick sjunga med i låtar vi kunde från Full Patte, posta brev till Finansinspektionen, och få kämparglöd. Power. Ville aldrig att det skulle ta slut.
 
---
 
Me and my gang for the evening (consisting of six other awesome garls) walked over to Stora Teatern to experience De redan frälste (the already saved). The Kronlöf sister's latest show. We could sing-along to songs we knew from their tv-show Full Patte, send mails to the Financial Supervisory Authority, and get fighting spirit. Power. Never wanted it to end.
 
 
Fick Tiffany att ta en selfie med mig. Hon hade så mycket energi!
 
---
 
Took a selfie with Tiffany. She had so much energy!
 
 
Och så knôdde vi alla in oss i en fotoautomat. Tror alla kom med på minst en bild ändå. ♥
 
---
 
And we all squeezed in to the photobooth. Think we got a picture of everyone at least once. ♥
 
 
Avslutade kvällen på olika pubar på Andra lång. Och kom hem senare än vad jag tänkt och beslöt att skjuta upp löpträningen till söndagen ...
 
---
 
Ended our evening at different pubs at Andra Långgatan. And I came home later than I had planned and decided to postpone my run workout to Sunday ...
 
 
Efter ett yogapass som jag lyckades ta mig till, tänkte jag spendera resten av lördagen framför en film eller två. Men så skrev Annie att hon skulle ut i natten för att fira hennes pojkväns födelsedag och ville ha kvinnligt sällskap. Jag bytte ut middagsvattnet mot vin, yoga-hoodien mot WoopWoop, och slöt upp med henne och hennes sällskap på andra lång. Japp, idag igen.
 
---
 
After managed to attend a yogaclass, I had planned to spent the rest of the Saturday by watching a film or two. But got a message from Annie that she was about to celebrate her boyfriend's birthday at a pub and wanted some female comapny. For dinner, I exchanged my water to wine, my yoga-hoodie to WoopWoop, and joined Annie and her company at Andra Långgatan. Yes, today as well.
 
 
Bestämde mig för att det skulle bli en drinkkväll. Började med cosmopolitan för att bedöma kvallen på barpersonalen; helt okej. Upptäckte en ny favoritdrink: adios motherfucker. (Men på bilden ses en Tequila sunrise.)
 
---
 
Decided to make this evening to an evening of cocktails. Started out with cosmopolitan to estimate the skillz of the bartenders; totally okay. Found a new favorite coctail: adios motherfucker. (But in the picture, it's a Tequila sunrise.)
 
 
Tog selfie med Björn och Annie. Helt okej energi i dessa också. Så var det väl med det. (PS. Sköt upp löpträningen tilll måndagen.)
 
---
 
Took a selfie with Björn and Annie. Totally okay energy in these people as well. And that was that, I guess. (PS. Postponed the run workout until Monday.)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0