Vecka Elva

2018-03-12 09:27:00
Veckorapport
 
Week Eleven
 
 
 
Dimman ligger som en tunn filt över Gbg. Ett väder som passar min sinnesstämning denna måndagsmorgon. Hade lätt kunna sova flera timmar till märkte jag när alarmet tjöt igång. Hade samma tanke i söndags när jag låg i soffan och tittade på regnet som lätt smattrade mot fönstren. Tänkte att det var skönt att inte solen var framme och lyste sitt starkaste när jag inte var världens piggaste. Lyckades ändå ta mig upp och jobba några timmar på eftermiddagen och kvällen, vilket ändå var mysigt. Men somnade direkt när jag kom hem. Andra saker jag har gjort i helgen är att bara ta det lugnt och fixa saker jag skjutit upp, sprungit och gått på yoga, sett på Melodifestivalen hos Annie, dansat bugg och fuldans (har fortfarande träningsvärk i ryggen; hade en bra kväll), och ätit mycket spaghetti.
 
---
 
The fog is covering Gothenburg like a thin blanket. A wether that suits my mood this Monday morning. Had with ease slept for additional several hours, which I recognized when the alarm woke me up. Had the same thought yesterday, when the raindrops pelted against the windows. Thought it was nice that the sun wasn't shining its brightest, since I wouldn't have energy enough to match it. Managed to leave the sofa and work for some hours in the afternoon and evening, which was cosy nevertheless. But felt asleep as soon as I came home. Other things I've done this week-end is to just take it easy and fix things I've postponed, run and attend a yoga class, watch the Swedish Eurovision at Annie's place, dance bug and ugly dance (still have some sore muscles in my back from this; had a good evening), and eat a lot of spaghetti.
 
 
Nös precis till. Tvi vale. Kanske därför jag är extra seg; för att kroppen håller på att ta kol på ett förkylningsvirus. Den här veckan har jag inte så många planer, för ombytes skull. En hel del experiment att göra under dagarna och som kommer ta upp mycket tid. Men om inget annat uppkommer tänker jag spendera min fritid med löpning, möte med Pepp, bokläsning, matlagning, och filmtittning. Helt okej ändå känner jag. Hoppas er elfte vecka av 2018 blir helt okej.
 
---
 
Just sneezed. Yuk! Maybe that's why I'm so tired; because the body is trying to kill a cold virus. This week I have not made so many plans, for a change. I will perform a lot of experiments during the days which will take a lot of time. But if nothing else shows up, I will spend my free time running, attending a meeting with Pepp, reading books, cooking food, and watching films. It's alright, I think. Hope your week's gonna be alright as well.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0