En solig aprilsöndag och en solig måndag när jag fick hem en glittrig jumpsuit

2018-05-23 20:28:45
Min Dag
 
A sunny April Sunday and a sunny Monday when I got a glittery jumpsuit
 
 
 
En söndag i april vandrade jag ner till frikis och svettis (eller okej, kan hända att jag kanske tog bussen ...) för att springa några kilometer på löpbandet. Ni vet, jag har ju ett springmål det här året och mina lungor gillar inte kall vinter/tidig vår-luft. Med målet går det ändå helt okej framåt, trots sjukdomsperioder, fotblåsor, och smalben som gör ont.
 
---
 
A Sunday in April, I walked down to my gym (or maybe I took the bus ...) to run some kilometers at the treadmill. You know, I have a goal with my running for this year and my lungs don't like cold winter/early spring air. I'm kind of proceeding with my goal, despite periods of sickness, feet blisters, and ache in my shins.
 
 
Efteråt hade jag endorfin i kroppen. Var på gött humör. Vandrade (ingen buss) hem till Lenis för att vara med på bakishäng - fastän utan att vara bakis. Var nog deras totala motsats.
 
---
 
Afterwards, I had endorphines in my body. Happy mood. Walked (no bus) over to Lenis' place to join a hangover-gang. Think I was there totally opposite.
 
 
Var snäll och köpte med mig snacks. Såg på slutet av en dålig Adam Sandler-film (kändes som att den ALDRIG tog slut?) och sedan Kung Fu Panda 2.
 
---
 
Was kind and brought snacks. Watched the end of an Adam Sandler-film (felt like it NEVER would end?) and then Kung Fu Panda 2.
 
 
Gick hem. Hämtade en cider. Och joinade ett förfestargäng. Det var chalmersmästerskapen i fest, och vårt sexmästeri anordnade en sittning med vikingatema denna söndagsafton. Jag hade ingen biljett, men var pepp på att bara hänga.
 
---
 
Went home. Got a cider. And joined a preparty-gang. It was the Chalmers championship in party, and our party committee arranged a dinner party with viking theme for this Sunday afternoon. I had no ticket, but was stoked about just hanging with friends.
 
 
Till exempel var Pigge där. Så himla trevligt. ♥
 
---
 
For example, Pigge was there. So very nice. ♥
 
 
När de andra gick på sittning gick jag hem och spelade Roller Coaster Tycoon 3 medan solen gick ner.
 
---
 
When the other went on dinner party, I went home and played Roller Coaster Tycoon 3 while the sun set.
 
 
Måndag och det var soligt. Tror jag ville visa att träden började få små, små knoppar. Eller bara att det var soligt. Oklart.
 
---
 
Monday and it was sunny. Think I wanted to show that the trees had startet budding. Or just that it was sunny. Unclear.
 
 
Jag grejade i labbet med mina proteiner. Hade börjat tillsätta en molekyl för att stabilisera mina proteiner, och den fick mina prover att se ut som te. Mysigt ändå.
 
---
 
I was in the lab and fixed with my proteins. Had started to add a molecule to stabilise my protiens, and this got my samples to look like tea. Cosy, right?
 
 
Och hängde i AFM-labbet för att ta "kort" på mina proteiner. Tar några timmar. Speciellt om det finns mycket att kolla på.
 
---
 
And was in the AFM-lab to "take pictures" of my proteins. It takes some hours. Especially if there's a lot to look at.
 
 
På hemvägen hämtade jag ut min jumpsuit som jag hade beställt och som jag hade hållit tummarna för att den skulle hinna fram innan Styret-ohmsittsen. Och det gjorde den! Lenis kom över och han fick vara smakråd. Fick godkänt. Tur det. För hade ingen plan B.
 
---
 
On my way home, I got my jumpsuit which I had ordered and had hold my thumbs so it would arrive before the dinner party with the divison board. And it did! Lenis came over and was my advice on taste. It was approved. Lucky me. Since I had no back-up plan.
 
 

Kommentarer
Postat av: emma

mysig dag :)

2018-05-23 @ 21:19:55
URL: http://nouw.se/islycka

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0