Eurovisionkvällen

2018-05-29 21:19:28
Kalas och festligheter
 
The evening of Eurovision
 
 
 
Det var en lördag kväll i maj. Jag, Konda, och Lova hängde hos Lenis. I hans soffa. Och på takterassen. Sedan började fler gäster droppa in för att tagga Eurovision och se det med oss.
 
---
 
It was a Saturday evening in May. Me, Konda, and Lova were at Lenis' place. On his sofa. And on the roof terrace. Later, more guests started to pop by to watch Eurovision with us.
 
 
Jag försökte ta en groupie med mina soffgrannar Guppi, Martin och Axel.. Svårast var tydligen att få med Axel på hörnet.
 
---
 
I tried to take a groupi at my sofa neighbours Guppi, Martin and Axel. Had a hard time fitting Axel in to the picture.
 
 
Och oklart varför jag fick sådan himla glow. Olivia hade fixat ett dryckesspel. T ex drick när det pyrotekniken är igång. Men en drack såklart vad och hur mycket en ville. : )
 
---
 
And uncertain why I have such a glow. Olivia had brought a drinking game. E.g. drink every time there's pyrotechnics. But of course, one drank whatever and how much one desired. : )
 
 
Jag hade fått rabarber från mina föräldrar tidigare under dagen, så serverade rabarberpaj. Har ett trevligt recept med någon tesked flingsalt i; det är grejer det. MMMM.
 
---
 
My parents had gave me rhuburbs earlier that day, so we serverd rhuburb pie. Have a nice recipe with some teaspoon of flake salt; that's the thing. MMM.
 
 
Peppade så mycket för att Israel skulle vinna. Blev superglad och taggad när de också gjorde det. Sedan dansade vi resten av natten till bland annat "Best friend". Det var också den gången som Lenis bad oss gå hem men vi inte gick förrän två timmar senare eftersom tiden går så himla fort när en har roligt.
 
---
 
Was so eager for Israel to win. Became super happy when they finally did. Later, we danced for the rest of the night to "Best friend", among other tracs. Also, it was this time that Lenis asked for us to leave but we didn't left until two hours later since time flies when you're having a good time.
 
 
Dagen efter tillbringade jag på soffan med glass och dåliga youtubeklipp. Tills jag på eftermiddagen åkte och jobbade i några timmar. Möttes av den här solnedgången när jag var på väg hem igen på kvällen.
 
---
 
Spent the day after on my sofa with ice cream and bad youtube videos. Until I went to work for some hours in the afternoon. Was greated by this sunset when I was off and on my way home.
 
 
Som en persika. Och det var allt från en helg i mitten av maj.
 
---
 
Like a peach. And that was all from a week-end in the middle of May.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0