Portabelloburgare med avokadoröra

2018-05-08 20:35:41
Mat och recept
 
Portabello burger with avocado mush
 
 
 
Ett skepp kommer lastat med en maträtt som tar max 15 minuter att göra. Om en inte väljer att grilla svampen då ... Hursomhelst, läste på att portabello innehåller proteiner och kolhydrater, men en måste komplettera med exempelvis avokado eller olivolja på något sätt för att få fett. Så glöm inte det, mina vänner! Inspirerades av detta recept, men bytte ut några ingredienser så att jag skulle kunna käka det utan att få allergiska reaktioner.
 
---
 
A ship comes loaded with a dish that takes maximum 15 minutes to prepare. Wellm if you not chose to barbeque the mushroom ... However, I read that portabello contains proteins and carbohydrates, but one has to complement somehow with avocado or olive oil to get fat. So don't forget that, my friends! Got inspired from this recipe, but exchanged some ingredients so I could eat it without getting any allergic reactions.
 
 
Till en middag och en lunchlåda behövs:
○ Två portabellosvampar
○ Två vitlöksklyftor
○ Några nypor torkade örter (jag tog timjan och oregano)
○ Olivolja
 
○ En avokado
○ En halv matsked tomatpuré
○ En schalottenlök
○ Salt, peppar
 
○ Gött hamburgebröd
○ Salladsblad, paprika, böngroddar, eller annat gött du råkar ha hemma
 
 
Stek hackad schalottenlök lite snabbt i väntan på att stekpannan blir varm för svampen. Stek sedan svampen hel tillsammans med kryddorna och pressad vitlök i olivolja. (Jag lät dock svampen ligga i en burk med kryddor, vitlök, och olivolja i kylskåpet ungefär ett dygn innan pga förberedd.)
 
 
Medan svampen steks är det dags att blanda avokadoröran. Mosa avokado med tomatpuré och lök. Smaka av med salt och peppar.
 
 
Voilà! Bygg ihop din burgare och käka upp. Inte svårare än så.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0