Valborgsmässoafton och första maj

2018-05-11 13:01:29
Min Dag
 
Walpurgis Night and First of May
 
 
 
Det var Valborsgmässoafton och jag hade tänkt att få skrivit på min exjobbsrapport innan vi drog igång firandet. Men det blev inte så. Istället sprang jag på löpbandet, städade lägenheten, och handlade på systemet. Kan hända att jag fuldansade i lägenheten också.
 
---
 
It was the day of Walpurgis night, and my plan was to get some Master's Thesis writing done before we started the celebrated. But no. Instead, I ran on the treadmill, cleaned my apartment, and went shopping wine at Systembolaget. Might also have spent some time dancing ugly in my apartment.
 
 
Var taggad på att ha dagsfest. Blev mer eftermiddagsfest, men nära nog.
 
---
 
I was stoke about having a day party. But it became more of a afternoon party. Close enough.
 
 
Så kom mina gäster Katta, Bagge, och Nalle. Bagge hade med sig frukt. Honungsmelon till exempel.
 
---
 
Then my guests arrived. Katta, Bagge, and Nalle. Bagge brought some fruits, such as honey melon.
 
 
Drack rosévin, åt årets först färska jordgubbar, och försökte testa vilken frukt som passade bäst med honung. Tror jag tyckte honungsmelonen faktiskt.
 
---
 
Drank rose wine, ate the first  fresh strawberries of the year, and tried out which fruit that tasted best together with honey. Think I liked the combination honey melon and honey best, actually.
 
 
Det åskade och regnade och vi funderade på om vi skulle kunna ta oss ut för att titta på Cortègen.
 
---
 
There was a thunderstorm and we wondered if we would be able to get outdoors and watch Cortègen.
 
 
Det slutade åska ungefär precis innan Cortègen började. Så lägligt. Tog vinterjackan på pga kallt och blött. Tog selfie på mig, Katta, och Bagge.
 
---
 
The thunderstorm ended just when Cortègen was about to start. Very timely. Wore winter jacket since it was still cold and wet. Took a selfie with me, Katta, and Bagge.
 
 
Tog sedan inga fler bilder under kvällen än denna ovan. Men efteråt gick vi hem till Bagge och åt pizza eller thaimat och drack vin. Ännu senare gick jag hem till Lenis där jag och Lova sjöng karaoke i Lenis soffa, och fuldansade till The Ark. Det var himla fint ändå.
 
---
 
This picture is the last one from the evening. But after Cortègen we went home to Bagge to eat pizza or thai food and drink wine. A little bit later, I went to Lenis place where me and Lova sang karaoke in Lenis' bed, and danced to The Ark. Quite a good day overall.
 
 
Första maj behövde jag åka in till labbet för att göra en ny omgång med ihopklumpade proteiner. Tillsätter en molekyl som finns  grönt te och låter proteinerna vara i 37°C i några dagar och sedan finns de proteinformerna jag vill ha till mina experiment.
 
---
 
First of Mayand I had to spend some time in the lab to produce a new batch of aggregated proteins. Just add molecules that can be found in green tea, and incubate at 37°C for some days. Then I have the forms I want to perform experiments with. 
 
 
Analyserade data på kontoret och funderade på om jag skulle gå och titta på demonstrationerna. Bestämde mig för nej när jag såg de gråa molnen hopa sig.
 
---
 
Analysed data at the office and tried to figured out if I should go and watch the demonstrations. The grey clouds gathering in the sky made the decision for me (so no).
 
 
Åh men titta på den här blomningen. Har denna utsikt ungefär från mitt kontor. Dock börjar träden tappa de rosa blommorna nu. :(
 
---
 
Ah but look at this blossom. Kind of have this view from my office. However, the trees are starting to loose the pink flowers now. :(
 
 
Gick hem. Skrev rapport. Åt pasta med brieost. Klart slut.
 
---
 
Went home. Wrote on my thesis. Ate pasta with brie cheese. Over and out.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Din valborgsmässoafton lät fantastisk trots åskan!

2018-05-11 @ 20:30:31
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0