Vecka Tjugotvå

2018-05-29 08:02:00
Veckorapport
 
Week Twenty Two
 
 
 
Trodde jag skulle göra mina sista experiment förra veckan, men upptäckte att de små diskarna med celler var kontaminerade av bakterier och / eller svampar. Annat än mina celler var det hursomhelst. Så bestämde mig för att göra om experimentet denna vecka, men använda mer sterila metoder. Annars finslipar jag på min rapport. Ska diskutera mina resultat och börja dra slutsatser. Sitter mycket i illustrator och gör vektoriserade bilder - upptäckte att blir så mycket snyggare än att använda jpg-format. Just det, är sjuk också. I början av förra veckan kände jag att jag hade ont i halsen och det bröt ut precis innan helgen. Försöker sova och dricka så mycket jag kan - har inte riktigt tid att vara hemma och vila hela dagen. Men börjar må bättre - det har övergått till hosta nu. Tänker att det kan vara borta till denna helg. Nu: åter till rapport och experiment. Hoppas ni får en trevlig vecka!
 
---
 
Thought I would do my last experiments last week, but discovered that the small dishes with cells had been contaminated by bacteria and / or funghi. Other organisms than my cells, however. So I decided to redo the experiement this week, but use more sterile methods. Otherwise, I'm editing my thesis. Will discuss my results and start to draw conclusions. Am using Illustrator a lot to do vectorised images - discovered that it looks so much better than using jpg-files. Oh, and by the way, I'm sick. Felt ache in my throat at the beginning of last week and got sicker towards the week-end. Trying to sleep and drink as much as I can - don't really have time to be home and rest the whole day. But I'm feeling better - mostly have choughs. Assume it to be over towards this week-end. Now: returning to thesis and experiment. Hope you'll have a splendid week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0