Alla Tiders KfKb-kalas och fars dag

2018-11-20 17:33:06
Kalas och festligheter
 
All Times KfKb-party and Father's day
 
 
 
Lördag i mitten av november. Det fanns fortfarande några tappra löv kvar på träden. Lite mer än en vecka senare och de täcker gräset istället.
 
---
 
Saturday in the middle of November. There were still som leaves left on the trees. More than a week later, all of them are covering the grass instead.
 
 
Jag hade jobbat på ålderdomshemmet på förmiddagen och tog mig sedan en längre tupplur än vad jag hade tänkt. Så fick bråttom sedan. Att göra iordning håret i en uppsättning. Vilket jag lade två timmar på men inte fick till utan gav upp och lockade det bara.
 
---
 
In the morning, I had worked on the elderly home. At home, I took a longer nap then planned and then was in a hurry. To fix my hair into a hairdo. For which I spent two hours but couldn't get it right and finally gave up and just did curls.
 
 
Mot förhänget! Hos Gürra. Kom precis att tänka på ifall det finns speglar i hissen för att få den att verka större?
 
---
 
To the pre-party! At Gürra's place. Just come to think about if there are mirrors in the elevator to make them feel bigger?
 
 
Jag slog mig ner i soffan med Emelie och Elin. Vi upptäckte att våra klänningar/byxdresser utgjorde en färgskala i rött. Och det ville vi ju föreviga! Var mer spektakulärt i verkligheten. Lovar.
 
---
 
I sat on the sofa with Emelie and Elin. We discovered that our dresses/jumpsuits created a tonality in red. Which we wanted to document! It was more spectacular in real life. Promise.
 
 
Efter några glas bubbel vandrade vi mot festlokalen. Det var dags för Alla Tiders KfKb-kalas (ATKK) vilket sker vart tredje år och där både alumner och studenter från KfKb får komma.
 
---
 
After some glasses of champagne, we entered the party. It was time for All Times KfKb-Party (ATKK), which happens every third year and both alumni and students can come.
 
 
Hej hej från Katta och mig.
 
---
 
Hello from Katta and me.
 
 
Vår fotograf Brumm kände sig utanför och ville också vara med på kort. Lätt fixat ju!
 
---
 
Our photographer Brumm felt like an outcast and also wanted to be in the picture. Easily done!
 
 
Vi satte oss till bords. Sjöng Livet. Åt förrätt. Getost och rödbetor.
 
---
 
We sat up. Sang Livet. At the appetiser. Goat cheese and beet roots.
 
 
Alla förutom Anton från mitt Styret-år var där. Tog kort för att skicka till Anton. Brumm tyckte jag nästan såg naken ut. Är så himla vinterblek nu så så kan det gå.
 
---
 
Everyone except Anton from my board-year was there. Took a photo to send to him. Brumm thought that I almost looked naked. Have my winter skin now so that's how it can go.
 
 
Käkade svamprisotto. Och höll koll på ifall jag och mina bordsgrannar fick bingo i ATKK-bingot (t ex toastmastrarna drar ett dåligt skämt, en av servitriserna spiller). Tror vi till sist bara hade en ruta kvar. Bra jobbat!
 
---
 
Ate mushroom risotto. And checked so me and the people sitting next to me had Bingo (such as the toastmasters tell a bad joke, one of the waitresses spills). Finally, I think we only had one square left. Good job!
 
 
Och tog såklart selfies med min bordsgranne. Katta om någon skulle ha kunnat missat det.
 
---
 
And of course took a selfie with my dinner partner. Katta, if someone could have missed that.
 
 
Vi käkade efterrätt. Drack punsch och avslutade med att sjunga Måsen.
 
---
 
We had dessert. Drank punch and finished by singing Måsen.
 
 
Sedan tog jag med mig Bagge och Katta till eftersläppet. Där jag dansade tills min kropp sa att hörrudu nu är det dags att gå hem.
 
---
 
Then, I brought Bagge and Katta to the after party. Where I danced until my body said hey you it's really time to go home.
 
 
Efter ett okej antal timmars sömn blev jag upphämtad av min farbror och vi åkte hem till farmor och farfar för att fira fars dag. Käkade smörgåstårta. Och gräddtårta.
 
---
 
After a good amount of hours of sleep I was picked up by my uncle and we went to my grandparent's place to celebrate Father's day. Ate sandwhich cake. And cream cake.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0