Jag fick mitt civilingenjörsdiplom

2018-11-27 19:20:00
Kalas och festligheter
 
I got my engineer diploma
 
 
 
En lördag i mitten av november ägnade jag någon timme eller två för att få iordning den här frisyren. Tog det här kortet för att skicka till min syster för att få godkännande. Hon gav mig tummen upp. Ganska så nöjd själv, faktiskt. Det skulle vara en enklare slags chignon, även fast min syster hade kallat den typ av frisyr för "tantig". Iofs passande för mig.
 
---
 
A Saturday in the middle of November, I spent some hour or two fixing this hairstyle. I took this photo to sent to my sister for approval. She answered with thumbs up. Pretty content myself, actually. It was supposed to be a light kind of chignon, even if my sister had called that style "oldfashioned".
 
 
Blev upphämtad av mina föräldrar och så åkte vi till Chalmers. För att gå på min examenscermoni! Var såhär glad ungefär hela dagen.
 
---
 
My parents picked me up on their way to Chalmers. To attend my graduation cermony! I was this happy the entire day.
 
 
Fick gå upp på scen med andra bioteknikingenjörer för att hämta mitt diplom.
 
---
 
Got up on the stage together with other biological engineers to recieve my diploma.
 
 
Fick ett grattis av rektorn. Jag sa tack tack. (De skakiga bilderna skyllde mamma på att personen framför henne inte satt still ...)
 
---
 
The president said congratulations. I said thank you. (My mother blamed these shaky photos on the person in front of her who couldn't seem to sit still ...)
 
 
Civilingenjör Haraldsson. Med diplom. Fortfarande så himla konstigt att det är sant.
 
---
 
Engineer Haraldsson. With diploma. Still hard to really believe it's true.
 
 
Framåt kvällen (och efter te och tupplur hemma, bra skit när en fortfarande är lite förkyld) satte vi oss till bords för att vara med på examensmiddagen. Hade satt min chignon för högt upp, så Chalmersmössan satt dåligt tyckte jag och släppte faktiskt ut håret. Det blev fint vågigt istället.
 
---
 
By evening (and after some tea and a nap at home, some good shit when one's still having a cold), we sat down at the table to have a graduation dinner. I had put my chignon way to high, so my Chalmers hat couldn't stay proper I thought and released my hair. Got nice curls instead.
 
 
Fick mycket god mat. Svårt ljus att fota i så alla bilder från och med nu får bli svartvita.
 
---
 
Ate very nive food. Hard light for good photos, so all photos are from now on black-and-white.
 
 
Satt nära scenen så missade inte underhållningen. Gürra håll tal, vi hade ABBA-allsång, och fick som slutkläm på middagen se ordentligt med pyroteknik. Det var fett.
 
---
 
I sat close to the stage so didn't miss the entertainment. Gürra spoke, we had ABBA-sing-a-long, and in the end of the dinner we experienced awesome pyrotechincs. It was all good.
 
 
Efterrätt. Som den stackars servitören fick byta ut två gånger. Jobbigt att ha att göra med en hallonallergiker som också är vegetarian ...
 
---
 
Dessert. Which the poor waiter had to change twice. A hard time dealing with a person with raspberry allergy who also is vegetarian ...
 
 
Vid desserten hade alla i salen tillverkat såhär fina partyöron av sina servetter. Kul med Chalmersfester ibland, ju!
 
---
 
By the dessert, everyone had made these party ears of their napkins. Funny with Chalmers parties, aight!
 
 
Bara titta så fin mamma var i sin! ♥ Efteråt hängde jag på dansgolvet och dansade mig svettig (och skreksjöng) med ett gäng från min gamla klass. Kändes som ett bra avslut på mina Chalmersår.
 
---
 
Just look at my sweet mother! ♥ Afterwards, I was on the dancefloor and danced all sweaty (and shout sang) with some of my old classmates. Felt like a good ending for my years at Chalmers.
 
 

Kommentarer
Postat av: Oskar/Prassel

Omg, grattis! :D :D :D
Vart bär framtiden hän, måntro? :)

Svar: Tack tack tack! Vi får se! :-D Det får framtiden utvisa :)
ElinHaraldsson

2018-11-27 @ 19:41:55

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0