Ett födelsedagsfirande när jag blev himla mätt

2018-10-03 21:00:00
Kalas och festligheter
 
When I got so stuffed at a birthday celebration
 
 
 
Förra veckan fyllde min pappa år. Jag cyklade hem till mina föräldrar efter jobbet. Väntade in att resten av familjen skulle komma hem från sina jobb. Övade på franska och läste bok. Och sedan åkte vi hit. Till Fars Hatt i Kungälv. Utan att pappa visste var vi skulle hamna.
 
---
 
Last week, it was my dad's birthday. I bicycled to my parent's house after work. Waited for the rest of my family to finish their works. Practiced French and read a book. And then we went here. To Fars Hatt in Kungälv. Wihout my dad knowing where we would end up.
 
 
Hej från en trött-men-ändå-glad-person. Med vind i håret också.
 
---
 
Hi from a tired-but-still-happy-person. With wind in my hair as well.
 
 
Det märktes att hösten hade kommit till Kungälv. Vi tyckte synd om roddarna som övade i älven.
 
---
 
One could notice that the autumn had arrived to Kungälv. We felt sorry for the rowers that practised in the river.
 
 
Jag och mamma drack ett vin som var så himla gott. Och de andra gick bort till brödbuffén men jag satt kvar för tänkte att jag har inget där att göra. Tills min bror ropade "Elin, det finns glutenfritt bröd". Då var jag inte sen att ansluta mig vid brödsorterna.
 
---
 
Me and my mother drank a super good wine. And the other ones went to the bread buffet but I stayed since I thought there was nothing for me. Until my brother yelled "Elin, there are gluten free bread". Then I rushed to join at the breads.
 
 
Hade beslutsångest. Vanligtvis brukar det finnas en rätt på menyn jag kan äta (glutenintolerans + vegetarian + nötallergi är oftast inte lätt att ha att göra med), men här fanns det två och det var så himla jobbigt. Har svårt att fatta hur "vanligt fölk" kan lyckas välja någon gång. Nåväl, det blev till slut halloumi med auberigine och göttigt.
 
---
 
It was hard to make a decision. Usually, I can only order one dish from the menu (gluten intolerans + vegetarian + nut allergy is often a hard combo to deal with), but here I could chose two which was so hard. Can't even imagine how "common people" manage to ever make a choice. Oh well, finally I chosed halloumi with eggplant.
 
 
Ser ni potatisskålen till vänster? Den var bara min. Var proppmätt redan innan jag hunnit äta upp halva ...
 
---
 
Do you see the potato bowl to the left? It was all mine. Was so stuffed even before I had managed to eat half of it ...
 
 
Dessert. Glass i festlig hatt. Jag rullade hem sedan och var fortfarande mätt fram till fredag lunch.
 
---
 
Dessert. Ice cream in festive hat. I got so stuffed that I was still not hungry until Friday lunch.
 
 
Toaselfie! Bar samma byxdress jag hade på min egna födelsedag. GRL PWR strumpor (även om det inte syns här). Svart kavaj jag fick av min syster efter att hon rensat sin garderob. Bra skit.
 
---
 
Toilet selfie! Wore the same jumpsuit as at my own birthday. GRL PWR socks (even if it doesn't show here). Black jacket I got from my sister after her wardrobe clearing. Some good shit.
 
 
Vi gav pappa present också. Såklart. Han fyllde 60 barre och han fick ett kort med text om olika "upplevelser" han får välja mellan. Så nu ligger bollen hos honom och vi får väl se vad det blir. Klart slut från en mätt person.
 
---
 
Of course, we gave him a gift. It was his 60th birthday and we gave him a card with a text about different "experiences" he could chose from. So now it's at his hand and we will see what happens. Over and out from a stuffed person.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Det låter himlans trevligt!

Svar: Det var det! :D
ElinHaraldsson

2018-10-04 @ 11:48:00
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0