Fyra rätter jag åt i september

2018-10-04 07:49:17
Mat och recept
 
Four dishes that I ate in September
 
 
 
Min bästa snabbrätt just nu: Vietnamesiska vårrullar! Åt det flera gånger i veckan när jag var hemma och sjuk. En bara lagar till lite glasnudlar, skär gurka + morot i stavar, ställer fram jordnötssmörsburken, och gör iordning annat göttigt en vill ha till. Och värmer upp lite vatten till rispappren. Så är det klart.
 
---
 
My best fast food right now: Vietnamese spring rolls! Ate this dish several times a week when I was home and sick. You only cook some glass noodles, cut cucmbers and carrots, serve it with peanut butter, and prepare other nice food to add. And heat some water to the rice pancakes. Then, it's done.
 
 
Risotto med gröna ärter. Och en massa riven ost. Lagar ju risotto väldigt ofta. Gillar det för att det är enkelt, går att variera, är gott, och jag blir alltid supermätt.
 
---
 
Risotto with green peas. And a lot of cheese. Cook risotto pretty often. I like it since it's simple, possible to alternate, tasty, and I always get stuffed.
 
 
Det här. Som jag egentligen lagade igår men det får vara med här också. Tagliatelle med polkabetor och chèvre.
 
---
 
This dish. Which I actually ate yesterday, but I will keep it here anyway. Tagliatelle with chioggia beet and chèvre.
 
 
Det var ungefär precis så gott som det ser ut. (Hittade receptet här.)
 
---
 
It was exactly as tasty as it looks. (Found the recipe here.)
 
 
Potatismos. Också en rätt jag lagat mycket i perioder i år. Det är ju så himla gött! Den här gången hade jag soltorkade tomater och sojabönor till.
 
---
 
Mashed potatoes. Another dish I've cooked a lot this year. It's just so tasty! This time I ate it with sundried tomatoes and soy beans.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0