Ond bråd död och ett stort steg för mänskligheten

2018-10-27 11:02:00
Min Dag
 
Death and a giant step for humanity
 
 
 
I onsdags väckte solen långsamt staden medan jag tog mig tvärs över den för att komma till dagens arbetsplats. Himlen var målad i mjuka färger.
 
---
 
On Wednesday, the sun slowly woke up the city while I travelled across it to reach the work place of the day. The sky was painted in soft colors.
 
 
Hej och god morgon från ett väntrum på skolan. Varför jag ser ut som att jag har påssjuka? Skyller på tidig morgon, trötthet, och babykinderna.
 
---
 
Hello and good morning from a waiting room at the school. Why it looks like I've got the mumps? Blame the early morning, tiredness, and baby cheeks.
 
 
Nio timmar senare: käkade middag själv på Vigårda. En skördesallad med halloumi, som jag inte kommer beställa igen för det var ytterst svårt att få den glutenfri. Jobbar på det här med att våga göra saker själv i staden. Nu kan jag checka av att äta själv på restaurang.
 
---
 
Nine hours later: ate dinner by myself at Vigårda. A harvest salad with halloumi, which I never will order again since it was hard to get it gluten free. I'm trying to work on daring to do things by myself in the city. Now I can unlist to eat at a restaurant by myself.
 
 
Mötte upp Nalle, Bagge, Dash, Janen, och Gürra utanför Bio Roy. Det var helt fullt med folk. Inte bara vi som ville se Kung Lear med Ian McKellen i huvudrollen. Vi såg alltså teater på bio. Och i pausen gick vi och köpte vin. Bagge döpte vår chatgrupp till The Ian McKellen fan club.
 
---
 
I met Nalle, Bagge, Dash, Janen, and Gürra outside Bio Roy. It was totally crowded. We weren't the only ones that wanted to see King Lear starring Ian McKellen. Thus, we watched theatre at the cinema. And in the break, we bought wine. Bagge named out chat group to The Ian McKellen fan club.
 
 
Hej hej från mig och Bagge. Sedan promenerade vi hemåt i sena kvällen och önskade att vi borde ha tagit på oss något mer eller varmare klädesplagg. Vi var inte ännu redo för oktoberskväll.
 
---
 
Hello from me and Bagge. Later, we walked home in the late evening and wished that we would have wore more or warmer clothes. We weren't yet ready for October evenings.
 
 
I fredags (igår) var jag uppe supertidigt. Tidigt som klockan 5. Staden höll återigen sakta på att vakna och jag kunde nästan låtsas att jag ägde staden för det fanns knappt några andra människor som kunde lägga beslag på den. Varför jag var uppe så tidigt? Bara för att ta mig till jobbet i grannkommunen.
 
---
 
On Friday (yesterday), I was awoke super early. Early as 5 o'clock. The city was once again slowly waking up and I almost could pretend that I owned the whole city since there barely was any other humans to capture it. Why I was up so early? Only to get to work in the neighbouring township.
 
 
Klipp till kvällen: Jag och Katta gick rätt så spontant på bio. Vi såg First man, filmen om Neil Armstrong. Den var helt okej och nog den tystaste film jag sett, men ingen film en ser om. Sedan gick vi till Vapiano. Jag var proppmätt och hade varit hela dagen, så åt bara en efterrätt och ett glas vin.
 
---
 
Cut to the evening: Me and Katta went to the cinema, quite spontaneously. We watched First man, the film about Neil Armstrong. It was quite okay and perhaps the most quite film I've ever seen, but it's not a film to watch over and over again. Then, we went to Vapiano. I was stuffed and had been all day, so I had only a dessert and a glass of wine.
 
 
Katta sa att jag såg "business" ut. Tänkte att jag skulle be henne föreviga denna outfit med kavaj och blus, men var hela tiden så inne i våra samtal om feminism och händelser i livet att det inte hanns med. Vi studerade alkoholpåverkade som snubblade sig fram och arbetarna som vi inte riktigt förstod vad de höll på med på gatan nedanför. Utomhus mötte vi oktobervinden och inställda spårvagnar och som fick oss att längta hem till att få krypa ner till sängs.
 
---
 
Katta told me that my outfit looked "business". Thought I should ask her to take a photo of my outfit with jacket and blouse, but I was carried away by over conversations about feminsm and happenings in life and didn't have the time. We studied drunk people stumbling and workers which we didn't understand what they really did in the street. Outdoors, we was greeted by the October wind and canceled trams, whiched made us long for our warm beds.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0