Vecka Fyrtio

2018-10-02 18:37:00
Veckorapport
 
Week Forty
 
 
 
Oktober är här nu. Det märks. Kallt. Blött. Blåsigt. Jag ser det som en sport att försöka bo i lägenheten utan att vrida på elementen under hösten. Det är fortfarande omkring 20°C inomhus när jag vaknar på morgonen, så än så länge klarar jag mig utan extra värme. Bara jag tar på mig tjockare (och sköna! mmm) mjukisbyxor & tröja när jag kommer hem på eftermiddagarna. Återkommer om detta när det börjar bli kallare. Är rätt pepp på livet annars - något småtrött men mår annars bra. Tog en liten liten springtur i helgen och fick energi (men också lite mer hosta ...). Har bokat resa för att hälsa på Wille i Stockholm - ser mycket fram emot det. Jag ska på finsittning i helgen - där jag även ska vara toastmaster och jag vet inte riktigt hur det kommer gå men ska för en gångs skull förbereda mig ordentligt för har märkt att jag är urusel på att improvisera på plats och behöver stödord i bakhuvudet att utgå ifrån så med det sagt tänker jag att det kan gå okej ändå. Om inte annat är jag pepp på att dansa för det vet jag kommer bli av. Ha en fin första-veckan-i-oktober-vecka!
 
---
 
October has arrived. Which one notices. Cold. Wet. Windy. I have made it a game to try to live in my apartment without turning on the radiators for as long as I can during the autumn. It's still around 20°C indoors when I wake up, so it's yet working fine. As long as I wear thicker (and comfy! mmm) sweatpants & jumper when I get home in the afternoons. Will return further with updates how this goes with colder temperatures. Otherwise, pretty happy about life - little tired but feeling well. Went out for a run this week-end and got energy (but also some more coughing ...). Have booked a trip for visiting Wille in Stockholm - looking forward to this a lot. I will attend a proper dinner party this week-end - where I also will be toastmoaster and I'm not really sure how it will turn out but for once I will prepare properly since I noticed that I'm so bad at improvising at the spot and need some small notes to carry it out and with that said it might work out fine. Anyhow, I am eager to dance and this I know will happen. Have a splendid first-week-of-October-week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0