Vecka Fyrtiofyra

2018-10-29 08:20:00
Veckorapport
 
Week Forty Four
 
 
 
Temperaturen har minskat. Både utomhus och inomhus. Vaknade upp till 18°C i min lägenhet imorse. Har ju inte satt på elementen än. Just nu tänker jag att det är bra att ha det svalt inomhus. Tycker att jag sover bättre (som en stock varje natt, ta i trä) och att det inte blir en lika stor chock för kroppen när den möts av temperaturen utomhus. Vi närmar oss november och det lär ju inte bli varmare. Så det finns en chans att jag sätter igång elementen i slutet av veckan. Växterna ska ju också överleva den här vintern.
 
---
 
The temperature has fallen. Both outdoors and indoors. This morning I woke up to 18°C in my apartment. Have not yet started the radiaters. For now, I want it to be cool indoors. Think that I sleep better (like a stock, knock on wood) and that it's not as big chock for the body to meet the temperature outdoors. We're approaching Novemebr and it will not get warmer. So there's a chance I turn on the radiators in the end of this week. Well, the plants should also survive this winter time.
 
 
Åt havregrynsgröt med jordnötssmör, svarta vinbär, russin, och kokosflingor till frukost. Bryggde en kanna te imorse. Det svalnade fortare än jag hann dricka upp det. Jag gillar att klockan har dragits tillbaka en timma. Vaknar ju då automatiskt en timme tidigare, som att jag får en timme extra om dagen. I helgen var jag på utställning och på landet. På söndagen var kohagen och träden täckta av snö. Jag var inte alls beredd på det trots att det tydligen är det enda de har pratat om på nyheterna innan helgen. Något jag är beredd på är att det är höstlov den här veckan så jag har i princip ledigt jag med. Massor av tid att söka jobb, alltså. Vill ta mig till simbassängen och stärka upp musklerna i rygg och armar. Ska besöka mormor i helgen och morfars grav. Tända ett ljus. Det är vad jag vet för den här veckan. Hoppas den blir fin för er!
 
---
 
Ate oat porridge with peanut butter, black currant, raisins, and coco flakes for breakfast. Made a whole pot of tea this morning. It cooled faster than I could drink. I like that we have turned back the clock one hour. So I automatically wake up one hour earlier every day, like I win one extra daily hour. This week-end I saw an exhibition and went to the countryside. On Sunday, the pen and the trees were covered in snow. I wasn't prepared at all for snow although it was the main topic of the news before the week-end. Something I'm preperad for is the autumn break this week so I'm kind of free this week. A lot of time to apply for jobs, then. Want to go to the community pool and strengthen my arm and back muscles. Will visit my grandma this week-end and my grandpa's grave. Light a candle. That's all I know for this week. Hope you'll have a lovely one!
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Så mysigt att faktiskt koka en hel kanna te! :)

Svar: Ja, ibland får en mysa till det haha
ElinHaraldsson

2018-10-29 @ 10:02:45
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0