Vecka Fyrtiotre

2018-10-23 16:45:00
Veckorapport
 
Week Forty Three
 
 
 
Blåsten hjälper till att få ner de sista, tappra löven från grenarna till marken. Gör naturen redo för november. Jag har beställt nya höstskor så jag slipper bli blöt eller kall om fötterna när jag är rastvakt. Jag är också redo. Inte lika redo för att det kommer bli mörkare men som det inte går att göra något annat åt än att acceptera.
 
---
 
The wind is helping the last leaves to fall from the benches to the ground. Getting the nature ready for November. I've bought new autumn boots so I won't get wet or cold feet when I'm a recess monitor. I'm also getting ready. Though, not as much ready for the darkness that will come but not much to do about it than accept.
 
 
Hade ju tänkt att ha utrymme för spontana aktiviteter i helgen, men det mest spontana blev att jag bjöd Lenis på lunch (grönkålspasta). Eftersom de ville att jag jobbade på äldreboendet. Har gett mig själv ledigt en dag denna vecka bara för att jag jobbade helgen och bokat in massage. Det är jag så värd. Men jag har haft energi så har strukturerat upp mitt liv en aning. T ex har jag laddat ner en app som ska hjälpa mig at vattna mina växter samt tagit reda på vad det är jag egentligen har och hur mycket sol de gillar. Den här veckan ska jag på ett slags event om "Hon, han och hjärnan" (alldeles strax så kommer snart behöva rusa till bussen), gå och se Kung Lear och se en utställning där Felicia ställer ut. Det blir fint. Ha en fantastisk vecka!
 
---
 
Had thought there would be some space for spontaneous activities this week-end, but the most spontaneous that happened was that I invited Lenis for lunch (kale pasta). Since they wanted me to work at the elder's home. Therefore, I've get myself off on day this week and booked a massage. I'm so worth it. But I had a lot of energy last week-end, so I've managed to get some structure in my life. Like downloading an app that will help me keep track of when to water my plants. This week I will attend a kind of event about "She, he and the brain" (which I soon have to catch a bus to attend), and watch King Lear. It will be nice I suppose. Have a fantastic week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0