De ska aldrig få vinna

2018-09-06 18:19:56
Tankar Och Funderingar
 
They will never be allowed to win
 
 
 
Upprag granskning har gjort ett program om alternativhögern i Sverige. Det ligger ute nu på SVTplay (så se det!) och jag såg det igår. Det var fruktansvärt jobbigt, sjukt, läskigt, overkligt (fast det ÄR högst verkligt tyvärr). Fick klump i halsen. Efteråt hade jag en klump i magen. Jag vet att det blåser högervindar över hela västvärlden. Nazister vill ta plats i debatten. Att de helt öppet deklarerar att de vill göra det oacceptabla acceptabelt utan minsta analys över varför det är oacceptabelt. Jag blir så jädrans rädd. Och förbannad. Jag är blond. Blåögd. Heter Haraldsson i efternamn. Så är inte ett föremål för deras hatattacker, utöver att jag inte håller med dem då. Men blir fortfarande rädd. Jag vill inte leva i deras framtid. De ska inte bestämma vilken hudfärg personer i min umgängeskrest, mina nära & kära, ska ha. Nej tack. För att inte ens tala om allt det himla våldet de förespråkar. VA?! Är just mest rädd för att jag känner mig handlingsförlamad och inte vet vad jag ska göra. Utöver att inte rösta på SD (de visar i programmet att SD:are är kompisar med dessa, vilket ju inte är jätteförvånande), då. Det är redan avklarat, så vad nu? Vägrar att jag ska behöva vara rädd.
 
---
 
Uppdrag granskning have broadcasted a program about the alt-right movement in Sweden. You can wacth it at SVTplay, which I did yesterday. It was horrible, hard, unreal (even if IT'S really real, unfortunately). Got a lump in my throat. Afterwards, a lump in my stomach. I know the alt-right movement is blossoming all over the west worls. Nazis taking part in the debats. They are totally transparent with their opinions about making the unacceptable acceptable but misses the analysis of why it's made unacceptable. Getting f*ucking scared. And pissed off. I'm blonde. Have blue eyes. Haraldsson is my family name. So I will not be their hate target, except from that I don't agree with tehm. But am still afraid. I don't want to be part of their future. They should not chose which skin color my people will have. No, thanks. And don't even wont to start mentioning all the violence they are promoting. WHAT?! Mostly, I'm afraid since I feel passive and don't know what to do. Except for not voting for SD (in the program, it's shown that members of SD are friends with these peeps). But that's already done, so what's next? I refuse to have to be afraid.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0