Vecka Trettioåtta

2018-09-17 15:54:00
Veckorapport
 
Week Thirty Eight
 
 
Först och främst: tack till er som hörde av sig angående mitt förra inlägg. Så himla fint att få höra andra som gått igenom samma, eller få en tröstande tanke. Jag dansade i fredags trots att jag var rädd att det skulle göra hjärnskakningen värre. Vaknade upp på lördagen. Utan huvudvärk. Hjärnan är lagad och fixad. Dans var tydligen medicinen i mitt fall (efter att ha vilat fyra dagar). Men är ändå hemma och sjukanmäld idag. Vaknade upp igår söndag med ont i halsen och som bara blev värre framåt kvällen och jag misstänker att jag hade feber. Mår bättre idag, bara lite hostig, så hoppas jag kan ta mig tillbaka till jobbet imorgon. Börjar bli trött och smått galen på att bara vara hemma och vila och laga samma mat för jag inte orkar laga något annat. Imorgon är det dessutom min födelsedag. Jag har bokat bord på en restaurang (känner mig så himla vuxen?) och vill dricka vin. Annars ska jag mest jobba jobba jobba denna vecka. Om jag inte lyckas bli mer sjuk vill säga. Nåväl. Hoppas ni får en finfin vecka!
 
---
 
First of all: thanks to everyone who have been in touch with me regarding my latest post. So nice to hear from other people who have gone through the same thing, or to get some comfort. On Friday, I danced even though i was scared it would make the concusion worse. On Saturday I woke up without any headache. The brain is fixed. Apparently, dance was the mediciation I needed (after resting for four days). But today, I'm reported sick again. Yesterday, I woke up with a sour throat which only got worse towards the evening and I guess I also had fever. Feeling better today, only some coughing, so hope I can get back to work tomorrow. Starting to get crazy and tired of being at home and resting and cooking the same dishes since I don't have energy to cook anything else. Tomorrow, it's my birthday. I've booked a table at a restaurant (feeling like a real adult?) and want to drink wine. Otherwise, I will mostly work work work this week. If I don't managed to catch some more colds. Oh well. Hope you'll get a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0