Vecka Trettionio

2018-09-25 09:22:00
Veckorapport
 
Week Thirty Nine
 
 
Det är krispigt i luften nu. Nära nollgradigt när jag vaknar. Det vände så snabbt. Jag hinner inte med. Var har jag mina vinterskor? Ska jag ta fram vinterjackan nu? Har börjat sova med stängda fönster, från att ha haft dem öppet åtminstone lite på glänt sedan i våras.
 
---
 
It's crispy in the air now. Close zero degrees when I wake up. It turned so fast. Where have I stored my winter shoes? Am I supposed to use my winter coat now? Have started to sleep closed windows, from having them at least slightly open since this spring.
 
 
Jag är tillbaka på jobben igen. Har hosta kvar, men den försvinner mer och mer för varje dag. Så det går bra. I helgen hängde jag på landet och fick födelsedagspresenter av min familj. Blev serverad varma drycker av mamma hela dagarna (♥) och jag strosade omkring i varma mjuksbyxor, tjocka tofflor, och fleecetröja. Den här veckan hoppas jag att hostan ger med sig till slut. Vill ut och springa! Och bara orka göra saker när jag kommer hem från jobbet. Nåväl, hoppas ni får en fin sista septembervecka!
 
---
 
I'm back at my jobs again. Still have some cough, but it disappear more and more for each day. So it's okay. I spent this week-end in the countryside and got birthday gifts from my family. Mother served me hot beverages the whole days (♥) and I walked around in warm sweatpants, thick slippers, and a fleece jumper. This week I hope that I finally get rid of the cough.Want to get out and run! And have energy to do things after work. Oh well, hope you have a nice last week of September!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0