Vinafton med Ane Brun och Pet Shop Boys

2018-09-05 18:22:10
Kalas och festligheter
 
Wine eve with Ane Brun
 
 
 
Av några vänner fick jag en vinkaraff och en flarra vin i examenspresent. Tanken var att vi skulle dricka upp vinet tillsammans. Så vi bokade in ett datum: en fredag i mitten av augusti. Jag ställde iordning vinglasen, och städade lägenheten innan Nalle och Annie ringde på dörren.
 
---
 
From some of my friends, I got a decanter and a bottle of wine as a graduation gift. And also, to drink this wine together. So we scheduled a date: a Friday in the middle of August. I took out the wine glasses, and cleaned the apartment before Nalle and Annie ringed the doorbell.
 
 
Bagge hann också komma förbi. Vi skålade och skickade bilder till de andra om vad de andra som hade annat för sig missade.
 
---
 
Bagge also had time to pop by. We toasted and send photos to the other one's so they knew what they missed.
 
 
Ut till bussen. Mötte upp Janen på vägen och Gürra på Götaplatsen.
 
---
 
Waited for the bus. Met Janen on the way and Gürra at Götaplatsen.
 
 
Jag hade nämligen bestämt att vi kunde kombinera vinafton med att se Ane Bruns framträdande på Kulturkalaset. Hon hade med sig hela Göteborgs symfoniorkester med sig upp på scen. Tyckte tyvärr inte det var så maffigt och stämningsfullt som det hade kunnat vara.
 
---
 
Because I had decided that we could combine the wine eve with watching Ane Brun's performance at Kulturkalaset. Gothenburg Symphony Orchestra accompanied her at the stage. But it wasn't as grand and moving as it could have been.
 
 
Vi hittade Alice och Lisa i publikhavet också. De följde med tillbaka hem till mig.
 
---
 
We found Alice and Lisa in the audience. They followed us back to my place.
 
 
Hade en MAGISK och spektakulär solnedgång när vi traskade hemåt. Köpte med oss pizza och drack sedan vin och grappa. Hade sönder min korkskruv. Bagge fick gå hem och hämta sin så vi kunde dricka mer vin från Italien.
 
---
 
Had this MAGIC and spectacular sunset when we walked home. Bought pizza and then drank wine and grappa. My corkskrew broke. Bagge had to go home and get hers so we could drink more wine from Italy.
 
 
Bagge och Gürra i ett förtroligt samtal. Senare kom Lenis förbi och propsade på att vi skulle lyssna på Pet Shop Boys. Absolut, sa vi. Efter midnatt var jag, Bagge, Gürra, och Lenis kvar. Vi diskuterade litteratur och jag lånade ut Glaskupan och En halv gul sol till Bagge som ännu inte hade läst något av Chimamanda Ngozi Adiche. Runt klockan två lämnade de mig och jag diskade vinglasen och tänkte att det skulle glädja mig när jag vaknade morgonen efter. Det stämde.
 
---
 
Bagge and Gürra having a confidential conversation. Later, Lenis joined and insisted that we should listen to Pet Shop Boys. Absolutely, we said. After midnight, it was me, Bagge, Lenis, and Gürra left. We discussed literature and Bagge borrowed The bell jar and Half of a yellow sun since she had not yet read anything by Chimamanda Ngozi Adiche. Around two o'clock they all left me and I rinsed the wine glasses and thought it would delight me the other morning. I was right.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0