Adopterade katter, snö, och Schindlers list

2019-02-03 11:07:00
Min Dag
 
Adopted cats, snow, and Schindler's list
 
 
 
Den här helgen hänger jag ute på landet hos mina föräldrar. Klappar katter, dricker vin och käkar tårta. Men förra helgen var jag hemma i stan. Det hade snöat och jag kunde inte se ut igenom mina snötäckta fönster. Min våreld börjar få nya blommor!? Det kanske finns hopp om att jag har gröna fingrar ändå.
 
---
 
I'm spending this week-end at my parent's place in the countryside. Patting cats, drinking wine, and eating cake. But last week-end, I was home in town. It had snowed and I couldn't see anything through my snow covered windows.
 
 
Stekte ägg och rostade bröd i stekpannan. Det blev min lördagsfrukost.
 
---
 
Fried eggs and toasted bread in the pan. My Saturday breakfast.
 
 
Körde ett styrkepass hemma. Har skaffat en app som bestämmer vad jag ska göra för styrketräning varje dag under 30 dagar. Det går okej än så länge. Märker att jag orkar mer för varje dag.
 
---
 
Did some strength training at home. Have downloaded an app that decides what kind of exercises I should do every day for 30 days. I'm doing well so far. I notice that I can do more every time.
 
 
Jag åkte in till stan för att köpa vin till kvällens middag. Fint med ljusslingor vid Basargatan. Mindre fint med alla bilar.
 
---
 
I went to the city to buy wine for the evening's dinner. Nice with lights at Basargatan. Less nice with all the cars.
 
 
Verkar ha tappat mina gamla vantar någonstans någon gång. Så köpte ett par nya. De är varma och sköna.
 
---
 
Seems like I've lost my old mittens somewhere sometime. So I bought new ones. They're warm and nice.
 
 
På lördagskvällen hade jag bjudit in mig själv till Nalle och Janen på middag och spelkväll. De har adopterat två katter. Så mysiga. Och vana posare.
 
---
 
On Saturday evening, I had invited myself for dinner and game night at Nalle and Janen's place. They've adopted two cats. So cosy. And used to strike a pose.
 
 
Medan vi hackade och skalade och pressade ingredienserna till middagen gjorde Alice iordning piña colada till oss. Den blev perfekt god.
 
---
 
While we chopped and peeled and crushed the ingredients for the dinner, Alice prepared piña colada. It was perfect.
 
 
Bagge och Gürra var också med.
 
---
 
Bagge and Gürra had also joined.
 
 
Färdig middag! Halloumigryta med rotfrukter tillagade i ugn.
 
---
 
Ready dinner! Halloumi stew with root vegetables cooked in the oven.
 
 
Efteråt spelade vi Dominion. Mitt favoritspel just nu. Har märkt att jag är väldigt bra på att samla på mig kort och spä ut min kortlek, vilket sällan leder till någon vinst ... Men jag har kul ändå. Sedan hamnade vi i soffan med en tallrik glass var och tittade på So you think you can dance på youtube.
 
---
 
We played Dominion afterwards. My favorite game right now. Though, have noticed that I'm quite good at collecting cards and dilute my deck, which seldome gives me any wins ... But I'm having fun anyway.  Then, we ended up on the sofa with a bowl of ice cream and watched So you think you can dance on youtube.
 
 
På söndagen stannade jag inomhus hela förmiddagen och spelade Sims. Har skaffat en ny familj nu som bor i stadsmiljö och har väldigt många barn. Det är svårt att hålla alla dessa barn (och föräldrarna) nöjda, har jag märkt.
 
---
 
On Sunday, I stayed indoors the entire morning and played The Sims. Have created a new family now that lives in the city and has many children. It's hard to keep all these kids (and the parents) happy, I've noticed.
 
 
Efter lunch gick jag ut. Så mycket snö överallt. Vackert.
 
---
 
After lunch I went out. So much snow everywhere. Beautiful.
 
 
Jag gick på bio och såg Schindlers list som har fått en digital restaurering i samband med filmens 25-årsjubileum. Hade inte sett den innan och tänkte att jag passar på. Höll mig från att gråta genom filmen till sista slutscenen, när Schindlers judar lägger stenar på hans gravsten.
 
---
 
I went to the cinema and saw Schindler's list which has been digitally remastered in connection with the film's 25th anniversairy. I hadn't seen it before and therefore took the opportunity. Managed to not cry throughout the film, until the last scene where Schindler's jews put stones on his grave.
 
 
Möttes av snöfall efteråt. Fick sådan energi av all snö att jag promenerade de 2-3 kilometrarna hem och fick chans att rensa mina tankar för en gångs skull. Bra avslut på helgen, skulle jag säga.
 
---
 
Falling snow afterwards. Got energy from all the snow and decided to walk the 2-3 kilometers home and got a chance for once to clean my thoughts. Nice ending on the week-end, I would say.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0