God morgon frukost

2019-02-14 08:08:00
Mat och recept
 
Good morning breakfast
 
 
 
I samarbete med Buzzador.
 
 
Att ha sportlov utan att behöva plugga är lite som att ha helg varje dag i en hel vecka. Igår fick jag för mig att det var lördag, t ex. Därför dukade jag upp en riktig helgfrukost med havregrynsgröt, en kanna grönt te med gurkmeja, clementin. Och två mackor med Schärs frukostbröd Bon matin.
 
---
 
To have a spring break without needing to study is like having week-end feelings for an entire week. For example, yesterday, I thought it was Saturday. Therefore, I served myself a week-end breakfast with oat porridge, a pot of green tea with turmeric, clementine. And two sandwiches with Schär's breakfast bread Bon matin.
 
 
En med färskost & svarta vinbärssylt. En med en urgod kikärtsröra jag gjorde häromdagen. Det är nästan bara kikärtor och soltorkade tomater. Så lite kan bli så gott.
 
---
 
One with cream cheese and black currant jam. One with mashed chickpeas I did the other day. So tasty. It's almost only chickpeas and sundried tomatoes.
 
 
Kikärtsröran gjorde sig bra mot det söta brödet. Kändes lite som att jag åt frukost nere på kontinenten.
 
---
 
The mashed chickpeas and the sweet bread was good combo. Felt like I had breakfast in south of Europe.
 
 
Nyvaken men alltid taggad på frukost!
 
---
 
Just woken up but always eager for breakfast!
 
 
Har lite bröd kvar till dagens frukost. Det är fint när jag är krasslig (immunförsvaret verkar passar på att jobba på nu när jag tar det lugnt). Ska käka en sådan kikärtsmacka och dricka mycket te.
 
---
 
I've some bread left to today's breakfast. It's nice since I'm under the weather (guess the immune system's working now when I'm chilling). Will have one of those chickpeas sandwiches and drink a lot of tea.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0