Stannade hemma i myskläder och såg Casablanca

2019-02-16 08:49:56
Min Dag
 
Stayed at home in my sweats and watched Casablanca
 
 
 
Det är ju sportlov i Gbg denna vecka och jag har passat på att chilla. Så pass mycket att mitt immunförsvar kämpar på för fullt. I onsdags nös jag och snöt mig om vartannat och bestämde mig för att bara vara inomhus. Inga promenader.
 
---
 
It's spring break now in Gothenburg, and I have just chilled. So much chill that my immune system is working hard. On Wednesday, I alternate between sneezing and blowing my nose and therefore decided to stay indoors. No walks.
 
 
Hemmadag = bära chillkläder.
 
---
 
Day at home = get into my sweats.
 
 
Kände mig som att jag skulle på fotbollsläger. Hursomhelst höll dessa klädesplagg mig varm.
 
---
 
Felt like I was going to a football camp. However, these clothes kept me warm.
 
 
Spelade Sims, åt lite mat (orkade ba' inte fixa), och tittade på musikvideor på youtube.
 
---
 
Played Sims, ate too little food (just couldn't manage to prepare), and watched music videos at youtube.
 
 
I torsdags mådde jag lite, lite bättre. Orkade i vart fall ta bussen till Avenyn och bibblan. Fick ett infall och lånade dessa tre filmer. Satte mig vid fönstret, tittade ut på folk på gatan, läste bok och övervägde om jag skulle gå på bio. Kom fram till nej och gick och köpte god mögelost och chips istället.
 
---
 
On Thursday I felt a little bit better. Well, managed to take the bus to Avenyn and the library. Got the idea to borrow this three films. Then, sat by the window, watched people on the street, read a book and considered go to the cinema. Decided not to and went to buy a good blue cheese and chips instead.
 
 
Det var ju ändå alla hjärtans dag. Jag tittade på Casablanca och Tulpanfeber, och käkade upp lite mer än halva osten. Så var det med den saken.
 
---
 
However, it was Valentine's day. I watched Casablanca and Tulip fever, and ate maybe half of the blue cheese. And that was that.
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica Wåhlin

Vilken mysig mjukisdress! :)

Svar: Ja, den är superskön. :D Trevlig lördag!
ElinHaraldsson

2019-02-16 @ 13:03:46
URL: http://angelicawahlin.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0