Tisdagsvin, Aniara, och secondhandfynd

2019-02-11 21:26:00
Min Dag
 
Tuesday wine, Aniara, and second hand bargains
 
 
 
Vin! Och goda ostar! På en tisdag? Jarå. Gick hem till min kusin efter jobbet och fick detta uppdukat efter en tuff jobbdag förra veckan. Det var himla fint.
 
---
 
Wine! And good cheeses! On a Tuesday? Yeah. Went home to my cousin after work and was served all this after a heavy day last week. It was so nice.
 
 
Jag gjorde slut på en liten flaska handdesinfektion, och väldigt många sårtvättningsservetter. Svor och mumlade tyst för mig själv och fick andas djupt för att hålla tålamodet uppe. Men till slut fick jag bytt håltagningssmycket till en guldring. Har inga andra guldsmycken så tills vidare får den vara själv i örat tills jag känner att det är säkert att byta igen.
 
---
 
I finished small a bottle of hand santizer, and a lot of wound cleaner napkins. Cursed and mumbled to myself and had to take deep breathes to keep my patience. But finally I got to change the piercing jewellery to a golden earring. I don't have any other golden jewellery so it will temporarily be by itself until I feel it's safe to change again.
 
 
Jag och Nalle gick och såg Aniara på bio. Jag var lite försenad, men filmen började precis när vi kom in i salongen. Perf. Hade inte så mycket koll på filmen mer än att den är baserad på Harry Martinssons dikt om ett rymdskepp. Den var mörkare än vad jag visste om. Stundtals jobbig med all existentiell ångest. Men den var väldigt snygg gjord och kändes väldigt påkostad.
 
---
 
Me and Nalle watched Aniara in the cinema. I was a little bit late, but the film started as soon as we entered the salon. Perf. Hadn't more knowledge about the film than it's based on the poem by Harry Martinsson about a spaceship. It was darker than I knew. Occasionally hard to watch with all the existential anxiety. But very well produced and felt expensive.
 
 
SÖNDAG. Jag gick till Myrorna för att fynda. Och det gjorde jag. Adidasbyxor och tröja till mina danslektioner. Gissar att byxorna är från 80-talet. Har försökt googla men utan resultat. De är varma och sköna i vart fall. 👌 288 riksdaler för båda.
 
---
 
SUNDAY. I went to Myrorna (second hand shop) and found what I looked for. Pants and a sweater from Adidas to my dance classes. I guess that the pants are from the eighties. Have tried to search around but without result. However, they are nice to wear. 👌 288 SEK for both.
 
 
Provade blusen i shoppingkorgen också, men den verkade inte vara sydd för att sitta på en kvinna. Har inte förstått grejen med att sy blusar som inte passar om det finns bröst på konsumenten. Den var väldigt fin med elefanter och grejer, så det var synd.
 
---
 
Tried the blouse as well, but it didn't seem to be produced to be worn by a woman. Haven't understood why one sews blouses that doesn't fit if the consumer has breast. It was a shame, because I liked the pattern with elephants and stuff.
 
 
Gick vidare till Emmaus. Hittade den här DRÖMjumpern. Perfekt brun nyans. Enda nackdelen: de ville ha 400 spänn för den. Typiskt också.
 
---
 
Then, went to Emmaus (another secondhand shop). Found this DREAM  jumper. Perfect tone of brown. The drawback: costed 400 SEK. So typical.
 
 
Tröst: Hittade dessa två för 60 kr respektive 80 kr. Älskar Black Panther-filmen. Ska ha dessa t-shirtar på danslektionerna också. Till att börja med. Går säkert att få till någon snygg vardagsoutfit också.
 
---
 
Comfort: found these two for 60 and 80 SEK, respectively. Love the Black Panther film. Will wear these at my dance classes. To begin with. It's not impossible to make a nice everyday outfit with them.
 
 
Promenerade så mycket denna dag. Hade aldrig gått på Nordhemsgatan förut. Tänkte att här skulle jag kunna bo. Bland grannar som lägger tid på att göra det trevligt på sina balkonger.
 
---
 
Walked a lot this day. Had never walked down Nordhemsgatan before. Thought that I could live here. Among neighbors that spend time on decorating their balconies.
 
 
Åkte hem till Katta. Hade på Call me by your name i bakgrunden eftersom Katta är lite besatt av den filmen för tillfället.
 
---
 
Went to Katta's place. Watched Call me by your name since Katta is a little bit obsessed by this film right now.
 
 
Vi käkade pizza. Pratade om att vara kattmänniska, kvinna, och träblåsspelande nörd. Hade vi gått på gymnasiet i USA hade vi varit klassiska töntar som spelade i orkestern och var med i matteklubben. Vi är helt okej med det. Sedan gick jag hem och spelade Sims. Läste mig till sömns och upptäckte när jag vaknade att mitt bokmärke (ett gammalt kvitto som är så nött att ingen längre kan gissa vad jag har köpt) låg bredvid boken ...
 
---
 
We ate pizza. Talked about being a cat person, woman, and woodwind playing nerd. Had we went to a high school in the US, we would have been classical nerds playing in the orchestra and attending a math club. We're totally fine with that. Later, I went home and played Sims. Read until I felt asleep and woke up with my bookmark (an old recipe that's so used that no one longer can tell what I've bought) next to my book ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0