Tre TV-serier jag försökte se i januari

2019-02-10 09:39:00
TV/Podcast
 
Three TV-series I tried to watch in January
 
 
 
Jag vet inte om jag har någon slags svacka i livet just nu, men jag har inte blivit besatt av något på ett tag. Har ibland perioder där jag måste se om youtube-klipp, eller lyssna på en viss låt på repeat. Men det har inte infunnit sig. Misstänker att detta också mynnar ut i att jag inte fastnar för någon TV-serie. Det enda jag ser på regelbundet är På spåret och Svenska nyheter. Jag har försökt att följa serier i januari. Har sett några avsnitt men har sedan tröttnat. Jag vill börja se en serie där jag längtar hem från jobbet för att se nästa avsnitt. Tipsa gärna om er bästa måste-se-nästa-avsnitt-serie (vad som helst förutom GOT). Behöver en rejäl knuff här. Så länge, här är tre serier jag försökte se. Gillade dem ändå men tröttnade bara efter ungefär tre-fyra avsnitt:
 
---
 
I'm not sure if I'm just having a dip in life right now, but I haven't got obsessed with anything lately. Usually, I have periods where I have to watch youtube videos over again, or listen to a song on repeat. But it hasn't been like that now. Guess that's also why I can't get hooked on any series. The only series I'm watching on a regular basis are På spåret and Svenska nyheter. In January, I've tried to follow series. Watched a few episodes and then got tired of it. Want to watch a serie where I long for the next episode. Please give me your best have-to-watch-the-next-episode-serie (whatever that's not GOT). Need a push here. Until then, here's three series I've tried to watch. I liked them, however I got bored after around three-four episodes:
 
 
En engelsk skandal (SVT play). Baserad på en sann historia om en brittisk minister som under 60-talet försöker dölja sin homosexuella hemlighet i en tid då homosexualitet precis avkriminaliserats. Men hans tidigare älskare försöker att utnyttja situationen och hotar med att avslöja deras tidigare förhållande om inte ministern hjälper honom med olika saker, oftast pengar. Därmed, så länge älskaren är kvar i livet finns det en risk för att ministerns karriär stjälps.
 
 
Hugh Grant innehar huvudrollen. Dagen innan jag såg första avsnittet hade jag sett Notting Hill. En stor kontrast mellan ung och äldre herr Grant (som förvisso är sminkad i serien). Serien har fått bra kritik, och enligt SVT kultur gör Hugh Grant sin bästa roll hittills. Jag kan ändå inte få mig att se klart den.
 
 
Mozart in th jungle (Viaplay). New Yorks symfoniorkester får en ny dirigent, Rodrigo De Souza. Han är ett underbarn och geni och kommer med nya idéer om hur orkestern ska fortsätta sitt arbete, en process som inte gillas av den tidigare dirigenten. I serien får vi följa Hailey, en oboeist vars högsta dröm är att få spela i symofoniorkestern. Hon är nära några gånger, men får motstånd av en (svartsjuk?) oboeist i orkestern. Denna serie är också väldigt hyllad, men jag tyckte inte riktigt att det hände något och tröttnade. Antar att det är något i manuset som jag missar för att förstå hur bra den är.
 
 
Supergirl (HBO Nordic). Okej, drama och verklighet verkade inte ge mig cravings så jag tänkte att jag testar ett nytt grepp. Gillar ju Marvel och superhjältefilmer, och tänkte därför att en superhjält(inn)e-serie kunde ge mig cliffhangers och besatthet. Men nej. Problemet här tror jag bara är att det är för amerikanskt för mig och jag fick väldigt mycket Ugly Betty-vibbar av scenografin. Hade velat ha mer mörker, typ som i Smallville. Jakten fortsätter!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0