Vecka 8

2019-02-20 18:17:00
Veckorapport
 
Week 8
 
 
 
Det var skönt att ha sportlov. Vilade ut mig och hann inte bli för uttråkad. Men nu är det tillbaka till vardagen och jobb. Har hittills denna vecka varit med en förskoleklass, högstadieklasser, och en tvåa. Högt och lågt. Hit och dit. Det är så jag har det. Har fått en väldig träningsvärk i rumpan och neråt benen, antagligen från styrkepassen jag försöker göra varje dag (går väl sådär med det om jag ska vara ärlig, därav träningsvärken). Har svårt att springa upp och ner för trappor, men intalar mig själv att det kommer hjälpa träningsvärken att gå över.
 
---
 
It was nice having a spring break. Got rested and didn't got bored. But now it's back to normal and work. So far this week I've been with a pre-school class, junior high class, and a second grader. High and low. Here and there. That's my life right now. I've a lot of sore muscles in my butt and down the legs, perhaps coming from the strength training I'm trying to do every day (well, might not happen everyday, hence the sore muscles). It's hard for me to run the stairs, but am telling myself it will help to make the muscles less sore.
 
 
I helgen gick jag på operan och såg Ringaren i Notre Dame, och på en 30-årsfest. Emellan dessa aktiviteter tittade jag mest på film. Har börjat reservera och sedan låna filmer jag vill se från bibblan. Det är rätt smidigt och jag har alltid någon film jag vill se hemma. Alltså filmer som inte finns på någon av streamingtjänsterna jag abonnerar på. T ex kan jag tipsa om Doubt med Meryl Streep som jag såg igår. Nåväl, hoppas ni får en finfin vecka!
 
---
 
Last week-end, I went to the opera and saw The hunchback of Notre Dame, and a 30th birthay party. Between these events I mostly watched films. I've started to reserve and then borrow films that I want to watch from the library. It's quite smooth and I always have some film at home that I want to watch. Films that I can't stream on the video on demand services I'm paying for. E.g., I can advice you to watch Doubt with Meryl Streep which I saw yesterday. Oh well, hope your week will be splendid!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0