En frukost som fick ta tid, årets första fynd och en massa lasagne

2019-01-07 18:47:00
Min Dag
 
A long breakfast, the first bargains of the year, and a whole lot of lasagna
 
 
 
Häng med på årets första dagar! Jag har käkat jättemycket god lasagne. Den var tänkt som lunch på nyårsdagen, men alla åkte hem istället och vi fick därför med oss lasagnen hem. Den har varit en sådan räddare den här veckan när jag inte riktigt orkat laga mat.
 
---
 
Follow me on the first days of the year! I've been eating a lot of tasty lasagna. It was made as lunch for New Year's Day, but all of us went home instead and brought the lasagna. It have been such a rescuer this week when I haven't had the energy to cook.
 
 
Jag har läst ut Under det rosa täcket (4/5) och Om du vågar (4/5). Var länge sedan jag läste en thriller. Ett tips för att få igång läslusten, en vill ju veta vad som hänt och bara fortsätter och fortsätter läsa tills en plötsligt är på sista sidan och en vet vem som är mördaren och motivet.
 
---
 
I've finished Under the pink duvet (4/5) and Dare me (4/5). It was a long time ago I read a thriller. It's nice when you want to thirst for books again. One wants to know what happened and continues to read until one's at the last page and know how's the murderer and the motive.
 
 
Nalle, jag och Gürra var alla lediga så vi slog till på att ha en riktigt långfrukost tillsammans hemma hos Nalle. Mitt i veckan på en vardag. Lyxigt. Jag var mätt under ungefär resten av dagen.
 
---
 
Nalle, me and Gürra had all take work off and had a long breakfast together at Nalle's place. In the middle of the day, on a workday. Luxurious. I was stuffed for the rest of the day.
 
 
Vi spelade Dominion. Ett kortspel där det gäller att samla på sig kombinationer av kort som gör att en kan dra fler kort och till slut vinna i slutet. Det var superkul! Hoppas på många spelkvällar det här året, hehe. Sedan låg vi på soffan och pratade och drack glögg tills klockan närmade sig tre och vi kom på att det kanske är bra att komma ut och röra lite på sig innan solen går ner denna soliga dag.
 
---
 
We played Dominion. A card game where one collect different combinations of cards which hopefully will help you win in the end. It was super funny! Hope this year will contain more game nights, hehe. Then, we laied in the sofa and talked and drank mulled wine until the clock come up to three o'clock and we thought it might be a good idea to get out some before the sun set this sunny day.
 
 
Det har varit magiskt att åka över Göta Älvbron vid solnedgången.
 
---
 
It has been magical to pass the Göta Älv bridge by sunset.
 
 
Läst ännu mera. Ätit upp lasagnen. Nu är den slut. :( Dags att börja rensa frysen på alla matlådor.
 
---
 
More reading. Finsihed the lasagna. Now it's gone. :( Time to clear the freezer from all lunch boxes.
 
 
Jag har varit på Myrorna i omgångar och fyndat dessa. Färgglada byxor (från Zara) och en kofta (från Nordiska Kompaniet) som redan nu lätt är min favoritkofta. Älskar färgerna.
 
---
 
I've been at the thrift shop and find these bargains. Colorful pants (from Zara) and a cardigan (from Nordiska Kompaniet) which already is me favorite cardigan. Love the colors.
 
 
Tog på mig att baka saffranskaka till trettondagsafton. Det luktade saffran i hela lägenheten. Magen fylldes av kaksmet.
 
---
 
Baked saffron cake for our Twelth night celebration. It smelled of saffron in my whole apartment. Filled the stomach with cake dough.
 
 
Och så har jag sått små citronfrön. Hoppas på att de tar sig! Hade velat så aubergine också, men jag hade visst ingen fröpåse hemma. Typiskt. Ett projekt för en annan vecka.
 
---
 
And I've sown lemon seeds. Hope they will grow! Had wanted to saw eggplant as well, but apprently I had no seeds at home. Typical. A project for another week.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0