Om självförtroende, min bästa egenskap och en crush

2019-01-26 12:08:00
Tankar Och Funderingar

 
About confidence, my best quality, and a crush
 
 
 
Glad lördag på er! Jag gör typ allt annat än det jag hade tänkt idag (storstäda lägenheten, alltså). Som att skriva ner svar på en lista med 16 frågor om livet. (Tog inspiration från denna lista.)
 
---
 
Happy Saturday! I'm doing all kind of things than what I had planned for today (like cleaning my home). Like writing answers to these 16 questions about life. (Got insporation by this list.)
 
 
Om du hade haft en dotter nu, vad hade du döpt henne till?
Har så många tjejnamn jag tycker är fina, så något av dessa: Greta, Märta, Sigrid, Ingrid, eller Matilda. Jag är ju en liten tant innerst inne, så är inte själv förvånad över att mina favoritnamn mestadels är tantnamn.
 
 
Har du bra självförtroende?
Jag har rätt bra koll på vad jag är bra på, och är lika medveten om vad jag inte är bra på. Jag brukar inte backa från saker jag inte har provat på förut, och har ofta inställningen att det får gå som det går eller att jag blir en erfarenhet visare. Kort svar: ja.
 
 
Nämn tre saker på din att-göra-lista?
I kort perspektiv (typ den här helgen): handla mat, städa lägenheten mer noggrant, ta ner julsakerna. I det längre perspektivet: flytta, söka jobb, och fixa present till mammas födelsedag. Vardagen i sitt esse.
 
 
Vad skulle du vilja heta om du föddes som det motsatta könet?
Hmm. Har inte funderat på det här. Kallas för Harald eller Harry av några vänner och det tycker jag är fina namn och jag lystrar redan till dem. Så vi säger det.
 
 
Har du kvar klädesplagg från när du var liten?
Jag har inga sådana kläder i mina garderober. Det är i så fall om mina föräldrar har sparat några kläder. Sorry för tråkigt svar.
 
 
Varför har du just den profilbilden på facebook?
Jag har en bild när vi var på Borobudur-templen i Yogyakarta i Indonesien 2016. Jag valde den bilden för att jag ser glad ut och bär hatt, rätt och slätt.
 
 
Vad väljer du, Max eller McDonalds?
Max. Halloumiburgaren. Mm! Kan få cravings efter den ibland.
 
 
Har du rykten efter dig?
Inte vad jag vet? Det enda jag kommer på på rak arm är att Pigge har sagt att hon var rädd för mig under hennes första år på Chalmers. Men sedan märkte hon hur snäll och gullig jag egentligen är, tihi. Så den tanken kanske finns kvar hos andra?
 
 
Din absolut sämta egenskap?
Mitt korta tålamod. Gör mig ofta stressad och irriterad i vardagen.
 
 
Din bästa egenskap?
Att jag är nyfiken och öppen.
 
 
Kan en vara vän med sitt ex?
Absolut, varför inte? Om det funkar. För mig har det inte, men det beror ju helt på varför det tar slut och på vilket sätt en skiljs åt.
 
 
Har du kysst en kompis?
Ja. Så kan det gå.
 
 
Hur lång är du?
168 centimeter över havet.
 
 
 
En vacker person?
Har haft en stadig crush på Flume (Harley Edward Streten) sedan 2016 tror jag. Drömmig. (Bild från pinterest.)
 
 
Ett boktips?
Allt av Chimamanda Ngozi Adichie. Men till exempel En halv gul sol, och Americanah.
 
 
Ett musiktips?
Júniús Meyvants senaste album Across the borders. Det är så himla bra. Perfekt för en helgmorgon om inte annat. Varsågod säger jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0