Vecka 2

2019-01-07 08:41:00
Veckorapport
 
Week 2
 
 
 
Min sista lediga dag innan jag börjar jobba imorgon. Passar på att tvätta och fixa och greja, ni vet. Ska gå en promenad med Annie senare och utföra lite yoga. Det är inte så härligt och soligt som det ser ut på bilderna - den är ifrån igår - utan tunga moln täcker staden idag. Jag nyser och har lite ont i halsen. Känns som att det finns risk för att jag kommer bli förkyld den här veckan. Trodde jag skulle klara mig. Och det kanske jag gör, om jag får tillräckligt med sömn. Håll tummarna för mig!
 
---
 
Today, it's my last day off. Take the time to wash and fix and do things, you know. Will take a walk with Annie later and do some yoga. It's not as lovely weather as the pictures show - it's from yesterday - but heavy clouds are covering the city today. I'm sneezing and my throat is aching. Feels like there's a risk for me having a cold by the end of this week. Thought I could make it. And maybe I will, if I get enough sleep. Keep your fingers crossed for me!
 
 
I helgen firade vi trettondagsafton med att rensa i mormors förråd och sedan käka middag tillsammans. En heldag blev det av vårt traditionella firande. Nu till helgen ska jag prova på dansklasser. Ett mål jag har i år är att börja dansa. Har alltid älskat att dansa - och se på folk som dansar - men har aldrig gått och lärt mig ordentligt. Är pepp! Plånboken är mindre pepp för det kostar visst pengar, men det får det vara värt. Hoppas ni får en fin andra vecka på året.
 
---
 
We celebrated Twelth night this week-end by cleening grandmother's storage and then have dinner together. Now, this week-end, I will try some dance classes. One of my goals for this year is to start dancing. Have always loved to dance - and watch people dance - but have never taken a class and learned properly. Am stoked! My wallet is not as happy since it apparently costs money, but it will be worth it. Hope you will have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0