Vecka 4

2019-01-22 17:43:00
Veckorapport
 
Week 4
 
 
 
Solen börjar äntligen gå ner senare och senare nu. Fick energi idag av att det fortfarande var ljust ute när jag kom hem och orkade ta tag i att städa och fixa i lägenheten. Plus att jag var och testade dans i helgen igen, och det har gett mig en extra skjuts med energi. På måndag börjar min danskurs i street fusion och jag är taggad! Är taggad att lära mig dansen och att må bra. Jag skulle vilja gå till simhallen en gång i veckan också, för att få ännu mer träning. Hade jag fått till löpning och spinning utöver det också hade det blivit perf! Det behöver bara bli lite varmare ute så att inte lungorna fryses sönder varje gång en går ut.
 
---
 
The sun is setting later and later now. Today, when I came home, I got energy from it still being light outdoors and I could clean and fix in my apartment. Plus that I went testing dances this week-end again, and it gave me some extra energy. My dance course starts on Monday, and I'm very excited! Am excited to learn the dance but also to feel good. As well, I would like to swim at the swimming pool once a week, to get more exercise. Had I also managed to exercise running and cycling it would be perf! Just need warmer outdoor temperatures so my lungs don't freezes every time one get out.
 
 
Den här veckan jobbar jag mest på en högstadieskola, som jag varit på ett tag. Det börjar bli mindre läskigt. Kanske för att kidsen börjar lära känna mig, och jag dem? Jag har fått hålla fler lektioner i tyska trots att jag inte kan någon tysk grammatik och mitt ordförråd är ytterst sparsamt. Men det går okej. Jag lär mig en del tyska och tar det som en liten bonus. Annars har jag inga direkta planer för veckan än, vilket jag tycker är rätt skönt. Har en del saker jag behöver få fixat och som jag inte har tagit tag i. Hoppas ni får en trevlig vecka!
 
---
 
This week I'll mostly work at a junior high shool, where I've been for some time. It starts to be less terrifying. Maybe due to the students start to get to know me, and I them? I've given lessons in German, even though I don't know any German grammar and my vocabulary is rather sparse. But it's going okay. I learn som German, which I see as a bonus. Otherwise, I have no special plans for this week yet, which I find nice. Have some things that I need to get done. Hope you'll have a lovely week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0