Vecka 5

2019-01-31 20:24:00
Veckorapport
 
Week 5
 
 
 
Varje dag den här veckan har jag kommit hem sent, och mest störtat rakt i säng efter att ha käkat middag. Jag jobbar hos en förskoleklass på skolan som jag var hos ungefär halva höstterminen. Känns som hemma där. Jag känner alla barnen, känner pedagogerna, och kan rutinerna. Så det är inte så mycket nytt utan mest kämpa på och se till att barnen har en bra skoldag. Det har snöat som ni ser. Det är så vackert överallt och barnen har alltid något att göra på uterasterna. Suveränt.
 
---
 
I have come home late every day this week, and most oftenly felt asleep immedietaly after dinner. This week I'm working in a pre-school class in the school where I was almost half of the last semester. Feels like home there. I know all the kids, teachers, and the routines. So not so much new stuff, but rather struggling to get these kids to have a nice day in school. We have snow now, as you can see. It's so beautiful everywhere and the children always have stuff to do on their breaks outdoors. Splendid.
 
 
I måndags efter jobbet hade jag första danslektionen. Det var väldigt kul och jag ser redan fram emot nästa lektion. I tisdags hjälpte jag en gymnasietjej med matte och gick igenom venndiagram och trigionometri.Älskar att få sitta och lösa mattetal igen. I onsdags, igår, hängde jag med Hådd och spelade ett brädspel på ett café. Idag har jag precis varit och simmat 1 300 meter. Vill försöka få in rutinen att dansa på måndagar och simma på torsdagar. Hoppas det håller i sig i några veckor. Till helgen ska jag fira mamma och mormors födelsedagar. Och sova mycket så det eventuella förkylningsviruset jag tror jag har i min kropp (känner mig snuvig och hostig ibland) kan bli besegrat av mitt immunförsvar. Hoppas ni får en bra vecka!
 
---
 
On Monday, I had the first dance class. It was very fun and I'm already looking forward to the next class. On Tuesday, I helped a high school girl with her math and went through Venn diagrams and trigonometry. Love to get the chance to solve math problems again. On Wednesday, yesterday, me and Hådd played a board game at a café. Today, I have been swimming 1 300 meters. Want to get dancing on Monday and swimming on Thursday into my routines. Hopefully it will last for some weeks. In the week-end, I'll celebrate my mum's and grandmother's birthdays. And sleep a lot so the cold virus I think I'm carrying can be defeated by my immune system. Hope you all will have a nice week!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0