Hipp hipp hurra för Nalle och Dash

2019-07-31 11:13:00
Kalas och festligheter
 
Hip hip hooray for Nalle and Dash
 
 
De senaste inläggen har berört händelser längre bak i tiden (midsommar, t ex), och jag har fortfarande inlägg från den tiden kvar att publicera. Som alla resor jag gjort i Europa hela sommaren. Men för en gångs skull tänkte jag ta något som ligger närmare nutiden. Nämligen från i fredags. Det var varmt och alla var svettiga och kramarna blev blöta.
 
---
 
The latest posts have concerned events further back in time (e.g. Midsummer), and I've still some posts from that time to publish. Like all the trips in Europe I made all summer. But for once, I would take something from closer to present. That is from Friday. When it was so hot and everyone was sweaty and the hugs were wet.
 
 
 
Cyklade till min gamla adress. Bagge och Dash bor fortfarande kvar där. Lite märkligt att vara där utan att bo där. Grillplatsen är Nalles favorit, så hon hade helt enkelt bestämt att vi skulle vara där för att fira hennes och Dash födelsedag. "Nalle bjöd in oss till oss själva", sa Dash. "Visste inte att en fick göra så." "Jodå", sa Nalle.
 
---
 
Biked to my old address. Bagge and Dash still live there. Little bit strange to be there without living there. This grill place is Nalle's favorite, so she had just decided that we should be there to celebrate her and Dash's birthdays. "Nalle invited us to our own place", Dash said. "Didn't know one could do that." "Of course you can", said Nalle.
 
 
Vi sattes i arbete. Först hängde jag inne i köket. Men när svetten började rinna från knäna gick jag ut för att åtminstone få lite vind. Vi gjorde ett arbetslag som att vi jobbade på bandet. Jag fick ansvar för paprika omgång två till spetten. Janen fick vara grillmästare.
 
---
 
We were put to work. First, I was in the kitchen. But when sweat ran from my knees, I went out to at least get some wind. We made a worked like in a lean production. I was responsible for bell pepper round two for the skewers. Janen was the grill master.
 
 
Fram med maten. Mmm. Hemmagjord potatissallad, vattenmelonsallad och en massa gött grillat.
 
---
 
Dinner on the table. Mmm. Homemade potato salad, watermelon salad, and a lot of tasty grilled food.
 
 
Födelsedagsbarnen! ♥
 
---
 
Birthday kids! ♥
 
 
Efter några omgångar boule (jag var dock alldeles för mätt och slö för att spela och stannade kvar i min stol och diskuterade livet med Astrid), promenerade vi över till Nalle och Janen för tårta.
---
 
After some rounds of boule (I was to full and lazy to participate though and stayed in my chair, talking about life with Astrid), we walked over to Nalle and Janen to have cake.
 
 
Träffade på en superkelig katt på vägen. Vem kunde inte låta bli att klappa-klappa-klappa trots att han är superallergisk? Dash, såklart. (:  
 
---
 
Met a cat that was super cuddly. Who couldn't resist to pat the cat, even though he's super allergic? Dash, of course. (:
 
 
Tårtan var fryst, och det var så varmt att den började smälta nästan direkt och flöt ut över bordet. Fick skynda oss att sjunga ja, må de leva.
 
---
 
The cake was frozen, but it was so warm it started to melt all over the table almost immediately. Hurried up to sing the birthday song.
 
 
GRATTIS! Mot midnatt kom Mira med idén att de skulle åka och bada. "JA, best birthday evah!", sa Nalle och började packa ihop för ett dopp. Jag började få ont i huvudet (värmeslag, kanske) och åkte hem till min säng istället.
 
---
 
CONGRATZ! By midnight, Mira come up with the idea of swimming. "YES, best birthday evah", Nalle said and started to pack towels. I began to get a headache (heat stroke, maybe) and went home to my bed instead.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0