5 bilder med mat & böcker från sista veckan i maj

2019-06-22 21:56:00
Min Dag
 
5 photos of food & books from the last week of May
 
 
 
FÄRSKPOTATIS. De svenska potatisarna hade kommit till affärerna. Jag njöt.  Åt dem med gräddfil, vegobullar, och varierade med grönsaker till. Räcker så. Så goda bara i sig.
 
---
 
New potatoes. The Swedish potatoes were available in the stores. I enyoed. Ate them with sourcream, vego balls, and variation of additional vegetables. Need no more 'cause them so tasty.
 
 
Jag var ledig hela veckan för att det var sista veckan innan jag skulle börja på mitt nya jobb (!!!) och passade på att vara på bibblan. Hängde i New York med Holly Golightly och Paul Varjak.
 
---
 
I had taken the whole week off because it was the last week before I would start my new job (!!) and spent some time in library 'cause I could. I was in New York with Holly Goloightly and Paul Varjak.
 
 
Läste ut Frukost på Tiffanys & Kafkas Förvandlingen på samma dag. Stark insats för att försöka hålla en bok i veckan. Mitt mål är i och för sig 30 böcker i år, men hittills ligger genomsnittet på en bok per vecka, så får väl kämpa på att behålla det.
 
---
 
Finished Breakfast at Tiffany's and The Metamorphosis by Kafka the same day. Strong efforts to keep up one book a week. Though, my goal this year is 30 books, but so far the average is one book a week, soguess I'll try to keep it.
 
 
Hade dessa fyra böcker från bibblan hemma. Läste ut Snart är det 1968 idag. Endast Chien Pourri à Paris som inte är utläst. Lånade den inför min resa till Paris och tänkte jag skulle friska upp min franska, men det hanns inte med.
 
---
 
Had these four books from library at home. Finished Soon it's 1968 today. Only Chien Pourri à Paris that I haven't finished yet. Borrowed it for my trip to Paris so I could refresh my French, but I just couldn't find time for it.
 
 
Potatissallad med quornfilé. För att det var enkelt och det var varmt i luften och jag orkade inte laga någon mer ordentlig måltid. Läste ut Förvandlingen. Och sedan blev det helg, men det tar vi en annan gång för snart somnar jag. Tack och hej.
 
---
 
Potato salad with quornfilet. 'Cause it was simple and the air was warm and I couldn't make some more proper dish. Finished The Metamorphosis. And then the weekend came, but that's a subject for another time because soon I'll fall asleep. Bye.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0