Första helgen i juni med mycket fika, bastu, och nervositet

2019-06-26 08:22:00
Min Dag
 
First weekend of June with a lot of fika, sauna, and nervousness
 
 
 
Hej hopp! Låt oss kika på min första helg i juni. Käkade mackor med paprika och var lite nervös inför att måndagen efter skulle vara min första jobbdag. Lindrade nervositeten med att dela den med kompisar. Häng på!
 
---
 
Hello! Let's take a look at my first weeken of June. Ate sandwiches with bell peppers and was a little bit nervous since Monday would be my first day at work. Allayed my nervousness by sharing it with friends. Hang on!
 
 
Bar t-shirt och jeans. Ovanligt men nice med jeans. Längesedan jag bar ett par eftersom mina har varit trasiga. Såg till att få dem lagade av en skräddare. Supernöjd. Superbra.
 
---
 
Wore t-shirt and jeans. Unusal but nice with jeans. Long time ago since I wore a pair, since my have been ripped. Gave them to a tailor. Now they're fine. Super good.
 
 
Vandrade iväg till Fröken Olsson vid lunchdags. Gick förbi en orkester och fick gåshud som alltid när jag hör pampiga trumslag. Åh.
 
---
 
Walked to Fröken Olsson around lunch time. Passed by a marching band and got goose bumps as always when I hear drums. Oh.
 
 
Käkade en sallad med getost och päron. Om ni tycker den ser fattig ut är det för att det skulle vara valnötter och tomater i. Men det vill inte min kropp ha i sig.
 
---
 
Ate a salad with chèvre and pears. If you think it looks poor it's because there should have been walnuts and tomatoes as well. But my body doesn't want to consume those kind of things.
 
 
Min lunchkompis! Anton. Vi snackade om elbilar, Civ V, och livet i största allmänhet.
 
---
 
My lunch buddy! Anton. We talked about electric cars, Civ V, and life in general.
 
 
Vandrade omkring i staden och hamnade till sist på Sci-Fi-bokhandeln. Kikade omkring på roliga prylar och spel, tills Anton föreslog att vi skulle sätta oss i kaféet och spela spel. Eh ja tack!
 
---
 
Walked around in the city and finally ended up at the Sci-Fi-store. Looked at funny things and games, until Anton suggested that we should head for the café and play a game. Yes please.
 
 
Framåt eftermiddagen promenerade vi till Chalmers. Mötte upp några av Antons kompisar från masterprogrammet. Vi hamnade i bastun och diskuterade feminism, prostitution, och Sverige vs Tyskland eftersom det var tyskar med.
 
---
 
By the afternoon we walked to Chalmers. Met some of Anton's master program friends. We got into the sauna and discussed feminism, prostitution, and Sweden vs Germany since some of them were Germans.
 
 
Efteråt: käkade burgare på J.A. och fler personer anslöt. Jag var kvar till sist och kände mig väldigt extrovert och hade så mycket energi att jag hade svårt att somna.
 
---
 
Afterwards: ate burgers at J.A. and more people joines. I stayed late and felt very extrovert and and had so much energy that I had a hard time falling asleep.
 
 
SÖNDAG och jag fikade med Annie på Condecco. Vi pratade om bröllop (IIIH), jobb, och såg till att komma ikapp eftersom det var längesedan vi hade setts.
 
---
 
SUNDAY and I took a fika with Annie at Condecco. We talked about weddings (IIIH), work, and tried to catch up since it was some time ago we had seen eachother.
 
 
Promenerade omkring. Staden var sommarfin.
 
---
 
Walked around. The city was beautiful.
 
 
Vi skiljdes åt. Jag gick till bibblan och lånade dessa filmer. Isle of dogs hackade väldigt mycket så har tyvärr inte sett hela filmen än. Gillade Love, Simon i vilket fall.
 
---
 
We seperated. I went to the library and borrowed these films. Isle of dogs didn't work properly so I have not yet seen the entire film. Liked Love, Simon however.
 
 
Hallå från en mellanlandning hemmavid. Yes, jag älskar den där Black Panther-tröjan. Min favorit just nu.
 
---
 
Hello from a intermediate stop at home. Yes, I love this Black Panther shirt. My favorite right now.
 
 
*Tänker på kommande jobbdag*
 
---
 
*Thinking of the upcoming workday*
 
 
Traskade över till Konda som fixade middag. Lenis låg på sängen och pratade om sin föregående kväll. Katta kom.
 
---
 
Walked over to Konda who made dinner. Lenis laid on the bed talking about his last night. Katta joined.
 
 
Käkade enkel, men god, middag. Så himla fin helg. Tack och bock.
 
---
 
Ate a simple, but good, dinner. So nice weekend. Thank you.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0