12 ögonblicksbilder från IKD och pizzakväll

2019-03-17 10:07:00
Min Dag
 
12 photos from IWD and a pizza evening
 
 
 
Förra fredagen åkte jag hem till mina föräldrar direkt efter jobbet. Var supertrött. Precis som mamma som hämtade mig från bussen. Hon hade köpt vin hon tänkt vi skulle dricka, men ingen av oss orkade det.
 
---
 
Last Friday I went to my parent's place after work. Was super tired. Like mum who picked my up from the bus. She had bought wine for us to drink, but none had enough energy for it.
 
 
Bar dessa örhängen dagen till ära (internationella kvinnodagen). En annan kvinna på jobbet hade precis likadana. Sorry för fel fokus, men det var visst svårt att få fokus när energin var låg.
 
---
 
Wore these earrings in honor of the day (international women's day). Another woman at work wore the same. Sorry for bad focus, but apparently hard to get focus when being tired.
 
 
Funderade på om jag skulle publicera något inlägg om dagen men det blev inte så. En person i en facebook-grupp jag är med i frågade efter bilder på annonser där olika företag försöker locka till köp genom olika erbjudanden denna dag. Jag bidrog med två bilder. Blev äcklad av det hela när alla annonser lades upp efter varandra.
 
---
 
Thought about creating a post regarding this day but didn't. A person in a facebook group that I've joined asked for photos of ads where companies want you to buy their stuff by having different offers this day. I contributed with two photos. Got disgusted of it all when all the ads where shown after each other.
 
 
Vi lämnar trött fredag för lite piggare lördag. Jag vaknade först och hade sällskap av Elsa-Sara medan jag käkade frukost. Hon låg på en av sina favoritplatser där hon har utsikt över vad som händer på andra sidan glaset och värme från elementet.
 
---
 
Let's leave that tired Friday for a more alert Saturday. I was the first to wake up and had Elsa-Sara as my company while I ate breakfast. She laid on one of her favorite places where she can look through the window and get heat from the radiator.
 
 
Morgongos.
 
---
 
Morning strokes.
 
 
Använde hela förmiddagen till att samla energi genom att spela Forgotton Anne och göra  ett blogginlägg. Till slut tog jag tag i att rensa bland mina grejer. Alla anteckningsböcker från gymnasiet är nu slängda. Oj oj oj.
 
---
 
Used the entire morning to gather energy by playing Forgotton Anne and create a blog post. Finally, I stepped up and cleaned among my stuff. Alla my notes from high school are now thrown. Oh oh oh.
 
 
Efter lunch käkade vi lingonkaka med glutenfri havregrädde. Mer om det en annan gång.
 
---
 
After lunch, we ate lingonberry cake with glutenfree oatcream. More about that another time.
 
 
Jag kikade till de böcker som mormor haft i bokhyllan och som mamma och moster var snälla och lade undan till mig. Fogelström och andra svenska klassiker. Här ska läsas!
 
---
 
I checked upon the books my grandma had in her bookshelf, and that my mum and aunt were kind enough to give me. Fogelström and other Swedish classics. A lot to read!
 
 
Senare: åkte genom regniga landskap och över Göta Älvbron som jag har fått höra är ett under varför den ens kan vara kvar.
 
---
 
Later: went through rainy landscapes and over Göta Älv bridge which I've heard is a wonder to still be left and work.
 
 
Bytte snabbt om. Tog med mig en flarra vin och åkte hem till Simon. Batucci var i Göteborg över helgen och vi var ett gäng som ville hänga och käka hemmagjord pizza tillsammans. Mmm.
 
---
 
Quickly changed outfit. Brought a bottle of wine and went to Simon's place. Batucci was in Gothenburg over the week-end and we were a couple of friends who wanted to eat homemade pizza together.
 
 
Så många samtal runt detta bord. Det skämtades om grannar med kniv, ägglossning (plus att det hade varit bättre att kunna känna av den, alltså fysiskt), alla yrkespersoners rätt till att bajsa (som piloter, pansarvagnsförare, astronauter), och fängelsestraff för att snatta Snickers. Jag skrattade så jag grät flera gånger.
 
---
 
So many conversations around this table. Made jokes about neighbors with knives, ovulation (and wouldn't it had been nice to really feel it, physically?), all workers right to poo (like pilotes, tank drivers, astronauts), and imprisonment for shoplifting Snickers. I laughed until I cried several times.
 
 
Klockan blev snabbt sent och det blev dags att ta sig hem i göteborgska natten.
 
---
 
The clock passed midnight quickly and it was time to get home through the night of Gothenburg.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0