En lingonkaka med havregrädde

2019-03-21 07:11:00
Mat och recept
 
A lingonberry cake with oat cream
 
 
 
I samarbete med Buzzador.
 
 
För någon helg sedan när jag var hos mina föräldrar käkade vi lingonkaka med grädde. Använde detta recept
 
---
 
Some week-end ago when I was at my parent's place and we ate lingoberry cake with cream. Used this recipe.
 
 
Testade havregrädde från Aito. Den är glutenfri! Vilket glädjer mig. Börjar ju komma en hel del havreprodukter på veganhyllan, men jag vågar bara använda dem som är utsagt utan rester från andra spannmål.
 
---
 
Tried this oat cream from Aito. It's glutenfree! Which is the most important for me.
 
 
Saknar dock lite den feta smaken som vispgrädde har, men utöver det funkade den finfint. PS. Glöm inte rocka sockorna idag!
 
---
 
Miss the fat taste that real cream has, but except for that it worked fine.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0